شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1398/08/28 - 10:51
  • - تعداد بازدید: 3390
  • - تعداد بازدیدکننده: 178
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان خبر داد:

رونمایی از استانداردهای آموزش طراحی و تدوین شده در حوزه بوم گردی استان گیلان

مراسم رونمایی از استانداردهای آموزش طراحی و تدوین شده در حوزه بوم گردی گیلان در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار شد.

 


مراسم رونمایی از استانداردهای آموزش طراحی و تدوین شده در حوزه بوم گردی گیلان در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي استان گيلان، این مراسم با هدف رونمایی از دو استاندارد آموزش و آزمون در حوزه بوم گردی استان گیلان و با حضور محمد حسینی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان، یاور پیرعلایی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان و حمیدرضا آذرپور، معاون امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار شد.


محمد حسینی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان، ضمن بیان اهمیت آموزش های مهارتی منجر به اشتغال گفت: از اقدامات ویژه ای که در سال رونق تولید انجام شده است می توان به تقویت فضای کسب و کار در روستاها بر پایه  اولویت های طرح تکاپو، درخصوص آموزش روستائیان اشاره کرد.


وی، در ادامه با بیان اهداف و سیاست های آموزش فنی و حرفه ای، افزود: در همین راستای طراحی و تدوین استانداردهای آموزش و سنجش مهارت و حرکت به سوی ارائه آموزشهای تقاضا محور، استانداردهای آموزش حوزه گردشگری و بوم گردی براساس تفاهم نامه چهارجانبه  منعقد شده در این زمینه، انجام شد.


حسینی، بیان کرد: دو استاندارد آموزش طراحی نقشه های معماری اقامتگاه های بوم گردی منطقه گیلان و استاندارد آموزش نظارت بر اجرای اقامتگاه های بوم گردی منطقه گیلان دارای کد بین المللی ISCO (طبقه بندی استاندارد بین المللی مشاغل) مورد تأیید سازمان بین المللی کارILO  می باشد که با روش  DACUM  و  با مشارکت کارشناسان دستگاه های موضوع تفاهم نامه تدوین شد.


بنا براین گزارش، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان اظهار امیدواری کرد با عنایت به ظرفیت های استان در حوزه گردشگری و کشاورزی و با حمایت دستگاه های متولی، شاهد ترویج فرهنگ مهارت آموزی با ارائه آموزش در رشته های مذکور باشیم.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 81891
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب