شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1398/07/29 - 13:06
  • - تعداد بازدید: 4217
  • - تعداد بازدیدکننده: 118
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با هدف ارتقای نظام آموزش مهارتی در حوزه تهویه و تبرید؛

رایزنی با تیم اعزامی از کشور آلمان در بخش تولید، نصب، تعمیر، سرویس و نگهداری ادوات برودتی انجام شد

با توجه به لزوم ملاحظات زیست محیطی و ضرورت انجام اقدامات حفاظتی از لایه اوزن و نقش دانش و مهارت نیروهای شاغل در بخش تولید، نصب، تعمیر، سرویس و نگهداری ادوات برودتی در چارچوب طرح (CC-IRAN) مذاکره با تیم اعزامی از کشور آلمان انجام شد.

 


 


با توجه به لزوم ملاحظات زیست محیطی و ضرورت انجام اقدامات حفاظتی از لایه اوزن و نقش دانش و مهارت نیروهای شاغل در بخش تولید،  نصب،  تعمیر،  سرویس و نگهداری ادوات برودتی در چارچوب طرح (CC-IRAN) مذاکره با تیم اعزامی از کشور آلمان انجام شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علیرضا حاتم زاده، معاون آموزش این سازمان، با اعلام این خبر گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با طرف آلمانی و نمایندگان مؤسسات IKKE (مؤسسه ارائه تکنولوژی برودتی- تهیه هوا و انرژی)،FIAPe  (مؤسسه تحقیقاتی در زمینه طراحی پیشگیرانه و مبتکرانه شغلی)و  GBB (متخصص در انتقال مهارت در زمینه بین المللی آموزش و پرورش) مقرر شد تا زمینه ارتقا و به روزرسانی استانداردها، سرفصل های آموزشی، منابع آموزشی و آزمون های استاندارد و چارچوب صلاحیت حرفه ای بین دو کشور فراهم شود.


 دراین نشست، معاون آموزش سازمان، مؤلفه های اصلی و دارای هزینه آموزش که عبارتند از:  فضا، تجهیزات، ابزار، مواد مصرفی، استاندارد و سرفصل های آموزشی، منابع آزمون و سنجش، ایمنی، نظارت و مربی را برشمرد و گفت: در هر دوره آموزشی، موارد فوق باید تأمین شده و برای یک دوره مطلوب آموزشی در دسترس مربی و کارآموزان قرار گیرد.


وی افزود: ظرفیت و تجارب سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارداز جمله 30 کارگاه آموزشی در زمینه ادوات برودتی منجر به تأکید مأموریت سازمان در آموزش صنایع و تشویق آن ها به تولید دستگاه های پربازده و سازگار با لایه اوزون است. همچنین آموزش سرویس کاران و نصابان دستگاه های تبرید و تهویه مطبوع نیز حائز اهمیت است.


حاتم زاده گفت: بر مبنای توافقات صورت گرفته، مرکزی با همکاری طرفین به صورت تخصصی در زمینه آموزش و سنجش صلاحیت های حرفه ای کارجویان و شاغلین در این بخش راه اندازی می شود و به مخاطبین گواهینامه با امضا و لگوی طرفین اعطا شود.


معاون آموزش سازمان افزود: شرکای آلمانی نیز ضمن ارائه خدمات نرم افزاری و مشاوره های لازم برای انتقال دانش و تجربه به مربیان کشورمان، رایزنی های لازم برای جلب مشارکت تولیدکنندگان و صنایع ذیربط را در راستای تأمین بخشی از تجهیزات مرکز آموزشی به عمل خواهند آورد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 81749
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب