شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/04/19 - 16:04
  • - تعداد بازدید: 3353
  • - تعداد بازدیدکننده: 83
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

رئیس فراکسیون زنان مجلس از مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران و برادران بیرجند در استان خراسان جنوبی بازدید کرد

رئیس فراکسیون زنان و اعضا کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به همراه رضا باجولوند، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران و برادران بیرجند در استان خراسان جنوبی امروز مورخ 18/4/98 بازدید کردند.


رئیس فراکسیون زنان و اعضا کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به همراه رضا باجولوند، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران و برادران بیرجند در استان خراسان جنوبی امروز مورخ 18/4/98 بازدید کردند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان جنوبی، در این بازدید فریده اولاد قباد، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: نقش زنان در توسعه جامعه و بهبود وضعیت زنان جزو الزامات اصلی در بهبود شاخص های توسعه جامعه است و بدون توجه به شرایط زنان، دستیابی به توسعه برای هیچ کشوری میسر نخواهد بود.


اولاد قباد در ادامه آموزش های فنی و حرفه ای را مسیری مناسب برای توسعه منابع انسانی دانست. و رودرو به درخواست های کارکنان سازمان گوش داد.


رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزم نمایندگان مجلس شورای اسلامی  برای حل مشکلات و مسایل موجود گفت: چند موضوع را بصورت خاص در دستور کار داریم. کاهش ساعت کاری بانوان شاغل در آموزش فنی و حرفه ای، پیگیری افزایش حقوق و مزایا و همچنین ایجاد مکان هایی برای فروش محصولات تولید شده با همکاری اداره صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری از جمله این موارد است.


در این بازدید رضا باجولوند، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اهمیت توجه به نخبگان مهارتی گفت: نخبگان مهارتی در تمام دنیا دارای جایگاه ویژه ای هستند اما متاسفانه در حال حاضر این نخبگان نمی توانند از مزایای پیش بینی شده در قانون استفاده نمایند. لذا اصلاح قوانین برای تشویق جوانان برای توسعه و ترویج مهارت آموزی ضروری است.


 باجولوند تصریح کرد: در طرحی دیگر که به مجلس ارائه گردیده است بحث هم ترازی مدارک آموزش مهارتی با واحد های عملی دانشگاهی مطرح گردیده که در صورت تصویب می تواند گام موثری برای ارتقا مهارت های مورد نیاز بازار کار دانشجویان باشد.


در ادامه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان جنوبی، به نقش سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور در ايجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه ای عنصری توانمند برای توسعه کارآفرینی بوده و در توانمندسازی افراد نقش اصلی را ایفا می‌کند. لذا تقویت این سازمان و گسترش آموزش‌های مهارتی می‌تواند در ایجاد اشتغال تأثیر مثبتی داشته باشد.


خوش آیند افزود: ایجاد امکان استفاده از کمک های خیرین برای توسعه آموزش فنی و حرفه ای، اختصاص اعتبار مناسب برای تجهیز و بروز رسانی تجهیزات آموزشی کارگاه ها و اختصاص اعتبار مورد نیاز خوابگاه های شبانه روزی به ویژه در استانهای مرزی و با پراکندگی بالا را از درخواست های این سازمان جهت بهبود و ارتقای عملکرد در تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.


خوش آیند همچنین با اشاره به وضعیت حقوق و مزایای کارکنان آموزش فنی و حرفه ای گفت:در زمینه پرسنلی نیز توجه ویژه به وضعیت حقوق کارکنان آموزش فنی و حرفه ای و اعمال ضریب 1.1 برای حقوق پرسنل این نهاد مانند سایر نهادهای آموزشی از درخواست های ما برای بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت آموزش ها است.


در پایان نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای پیگیری درخواست های مطرح شده و حصول نتیجه نهایی را مورد تاکید قراردادند.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 81116
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب