شعار سال
چهارشنبه 14 شهریور 1403
  • 1399/12/16 - 08:19
  • - تعداد بازدید: 2864
  • - تعداد بازدیدکننده: 161
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: دپارتمان مشاغل خانگی و مرکز تخصصی آموزش چوب در مازندران راه اندازی می شود

هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در شورای مهارت استان مازندران گفت: 1400 مرکز جوارکارگاهی با هدف مهارت آموزی در کشور و دو دپارتمان مشاغل خانگی و چوب در استان راه اندازی می شود.

 


هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در شورای مهارت استان مازندران گفت: 1400  مرکز جوارکارگاهی با هدف مهارت آموزی در کشور و دو دپارتمان مشاغل خانگی و چوب در استان راه اندازی می شود.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان در جلسه شورای مهارت استان مازندران که به ریاست احمد حسین زادگان، استاندار تشکیل شد، ۱۳ اسفندماه سال جاری و در سی و دومین سفر استانی حضور یافت.


بنابراین گزارش، معاون وزیر کار در این جلسه گفت: باید به توسعه پایدار نگاه همه جانبه شود و توسعه بدون انسان و مهارت معنایی ندارد.


1400 مرکز آموزش مهارتی جوانان در کشور راه اندازی می شود


هاشمی ادامه داد یک هزار و۴۰۰ مرکز آموزش جوانان با هدف مهارت آموزی در کشور و در شهرک‌های صنعتی و واحدهای بزرگ صنعتی راه اندازی خواهد شد.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: جایگاه فعلی مهارت در کشور باید ارتقا یابد زیرا همه به دنبال نیروی کار ماهر هستند، نیروی مهارت دیده ای بیکار نمی ماند.


وی تصریح کرد: باید کار فرهنگی در حوزه مهارت صورت گیرد تا  اقبال جامعه به سمت مهارت آموزی رود.


هاشمی تاکید کرد: باید افکار نو و جدید را به جامعه تزریق کرد و به انسان ها کرامت و ارزش داد و نگاه ها را به مهارت تغییر داد.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: باید در زمینه مهارت آموزی به «اجماع ملی» رسید و از آنجایی که «مدارک مهارت» این سازمان دارای «اعتبار جهانی» است باید به آن ارج نهاد و توجه ویژه کرد.


هاشمی اظهار داشت: آموزش های مهارتی با توجه به نیاز سرزمینی و منطبق با نیاز بازار کار هر منطقه متفاوت خواهد بود و یکی از راه های برون رفت از معضل بیکاری در جامعه توجه به زنان و مشاغل خانگی آنان است که باید در این زمینه گامی اساسی برداشت.


وی تصریح کرد: در این راستا به صورت پایلوت در این استان «دپارتمان مشاغل خانگی یا مرکز تخصصی مشاغل خانگی تشکیل» خواهد شد تا نرخ بیکاری بانوان کاهش یابد.


هاشمی در ادامه از تشکیل «مرکز تخصصی آموزش چوب ایران» در استان با توجه به ظرفیت پوشش جنگلی استان خبر داد.


استاندار مازندران: توجه ویژه به ظرفیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای رفع مشکل بیکاری ضروری است


احمد حسین زادگان، استاندار مازندران از کم‌توجهی به مهارت‌آموزی مرتبط با نیاز بازار کار به عنوان مهم‌ترین چالش اشتغال در استان یاد کرد و گفت: مهارت‌آموزی چاره رفع بیکاری در مازندران و تمامی استان‌های کشور است.


حسین زادگان افزود: بدون توجه به مهارت آموزی و کیفی سازی تولیدات و ارتقای بهره‌وری چشم اندازی برای رفع مشکلات اشتغال و معیشت وجود نخواهد داشت.


در ادامه استاندار مازندران گفت: در شرایط فعلی بسترهای مناسب در استان مازندران و همچنین در سطح ملی برای مهارت آموزی وجود دارد و باید نیروهای کار را به سمت بهره گیری از این مهارت ها ببریم.


 


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 85868
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب