شعار سال
سه شنبه 13 شهریور 1403
  • 1401/05/29 - 09:27
  • - تعداد بازدید: 1959
  • - تعداد بازدیدکننده: 236
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: تدوین 1234 استاندارد آموزشی دانش بنیان / حق انحصاری استانداردهای نوین آموزشی و مهارتی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در آیین اعطای مجوز مهارت آموزی و مشاوره شغلی به دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی از تدوین 1234 استاندارد آموزشی دانش بنیان خبر داد.

 


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در آیین اعطای مجوز مهارت آموزی و مشاوره شغلی به دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی از تدوین 1234 استاندارد آموزشی دانش بنیان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ غلامحسین حسینی نیا، در این رویداد با تأکید بر اینکه ارائه آموزش های مهارتی به اقشار مختلف جامعه امری خداپسندانه است، گفت: توسعه فرهنگ مهارت محوري و مهارت آموزي امری عبادی و مقدس است و جوانان مومن و ماهر مقبول درگاه الهی هستند.


وی با اشاره به تدوین 1234 استاندارد آموزشی دانش بنیان توسط سازمان، بیان کرد: تولید انبوه شغل با ورود به تکنولوژی های برتر و مشاغل دانش بنیان زندگی بشر را تغییر می دهد و لازم است فرآیند این مشاغل از مسیر فعالیت های دانش بنیان و از مرزهای دانش بگذرد و اجرای این مهم نیازمند یک محور مهارتی است که در آینده محصولی شود که  تولید می کنند.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آموزشگاه های فنی و حرفه ای «نوع الف» اذعان داشت: این نوع آموزشگاه قابلیت طراحی استاندارد و محتوای آموزشی را دارد که موجب، ایجاد زمینه اشتغال مولد، اشاعه فرهنگ کار در جامعه و ایجاد توانمندی های لازم برای استفاده از فناوری پیشرفته می شود و با نظارت حاکمیتی بخش دولتی سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای افراد مهارت آموخته انجام می شود.


وی تصریح کرد: مربیان، کارشناسان، مدیران و موسسان آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد می توانند با تدوین آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار، هم گامی در جهت رونق بخشی آموزشگاه آزاد بر دارند و هم از حق انحصاری استاندارد تدوین شده، بهره ببرند.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه در بازدید از انتشارات کتب آموزشی این مرکز  با مهم دانستن مقوله کتاب و کتابخوانی یکی از اساسی ترین راه های مهم توسعه فرهنگی و اجتماعی در جامعه را ترویج فرهنگ مطالعه عنوان کرد.


در ادامه این مراسم جانشین رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: مهارت آموزی در طول خدمت مقدس سربازی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و موجب اشتغال پایدار مهارت آموختگان پس از طی این دوران می شود.


امیر سرتیپ بوالحسنی، با توجه به حرفه های متنوع آموزشی در این مرکز خواستار گسترش تعاملات و همکاری های آموزشی دو جانبه در راستای به ثمر رسیدن مأموریت و رسالت سازمانی آموزش فنی و حرفه ای شد.


بنابراین گزارش مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، اظهار داشت: به منظور توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و با تکیه بر آموزش های تخصصی و کارآمد به منظور ایجاد خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی،کارگاه های آموزشی دانشگاه ها  به عنوان یکی از مهمترین عوامل ایجاد اشتغال پایدار دارای اهمیت ویژه ای هستند.


جواد روان بخش، خاطر نشان کرد: یکی از اصلی ترین اولویت های برون رفت از معضل بیکاری، رشد و توسعه آموزش های فنی و ‌حرفه ای، رونق کارآفرینی و  اشتغال زایی همسو با فناوری های روز و دانش بنیان  است.


شایان ذکر است در این رویداد معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مدیرکل حوزه ریاست سازمان به همراه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران و هيأت همراه از بخش های مختلف این مرکز بازدید به عمل آوردند.


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 92916
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب