شعار سال
چهارشنبه 14 شهریور 1403
  • 1400/12/15 - 10:32
  • - تعداد بازدید: 1074
  • - تعداد بازدیدکننده: 170
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:زمان صدور مجوز‌ها از هشت ماه به سه روزکاهش یافت

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: زمان صدور مجوز‌ها از هشت ماه به سه روز رسید و از آبان ماه تاکنون یک هزار آموزشگاه‌ها بعد از دریافت مجوز فعال‌شده‌اندکه سه هزار مورد از این مجوز‌ها را بانوان گرفته‌اند.

 


​​​​​​​رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور  گفت: زمان صدور مجوز‌ها از هشت ماه به سه روز رسید و از آبان ماه تاکنون یک هزار آموزشگاه‌ها بعد از دریافت مجوز فعال‌شده‌اندکه سه هزار مورد از این مجوز‌ها را بانوان گرفته‌اند.


به گزارش روابط  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وی افزود: چهار هزار و ۳۳۷ مجوز تأسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه در دولت سیزدهم باهدف توسعه آموزش‌های مهارتی صادرشده است.


غلامحسین حسینی نیا ،معاون وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در نشست خبری دستاوردهای 6 ماهه وزارت مردم گفت: پیش‌ازاین ۳۵ تا ۴۰ مجوز در این زمینه صادرشده و بازار سیاهی برای مجوز‌های تأسیس آموزشگاه‌های آزاد شکل‌گرفته بود و گاهی هم حدود ۲ میلیارد تومان خریدوفروش می‌شد.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای در زیست‌بوم اشتغال مغفول مانده بود، گفت: جایگاه مهارت افزایی را به مسئولان و مردم معرفی کردیم و وزیر کار اهتمام ویژه‌ای به آموزش فنی و حرفه‌ای دارد.


وی ادامه داد:در شورای عالی اشتغال با کمک سایر شرکا بحث آموزش را در سطح بالاتری و در وزارت کار پیگیری کردیم.


حسینی نیا با اشاره به استفاده از امکانات آموزش در محیط کار گفت: موضوع راه‌اندازی آموزشگاه‌های جوار کارگاهی در دستور کار است، درگذشته ۶۰۰ مرکز داشتیم که در این دولت به یک هزار و ۱۹۸ مورد رسیده است و این روند ادامه دارد


معاون وزیر کار از وجود ۶۴۰ مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی با پنج هزار و ۴۰۰ کارگاه فعال خبر داد  و اظهار داشت: روند کار به‌اين ‌صورت است که متقاضیان می‌توانند با ورود به پورتال سازمان و بارگذاری اطلاعات مربوط به طرح توجیهی و همچنین تعهدنامه محضری، پس از سه روز موافقتنامه اصولی تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد خود را کسب کنند.



وی اذعان داشت:به دلیل طولانی بودن برخی مراحل مانند گواهی عدم اعتیاد، گواهی سوءپیشینه، استعلام مدارک و ...  سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اصل را بر برائت گذاشته و تعهدنامه محضری از متقاضیان دریافت می‌کند.


حسینی نیا در ادامه گفت: متقاضیان تا سه ماه پس از دریافت مجوز فرصت دارند تا مدارک موردنظر را تهیه و ارائه نمایند.


بر اساس این گزارش با ورود اطلاعات و تعهدنامه محضری در پورتال سازمان، مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد به‌صورت اتوماتیک تا سه روز صادر می‌شود و متقاضیان می‌توانند ظرف سه ماه مدارک خود را تکمیل کنند و در صورت عدم تکمیل، تا سه ماه فرصت برای تمدید و بارگذاری مجدد مدارک را دارند.


معاون وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ۴۷۲ شغل کم سرمایه‌بر را شناسایی و ۳۱ نمایشگاه در استان ها برپا کردیم.


 وی به امضا تفاهمنامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی اشاره کرد و گفت: طبق این تفاهم قرار است ۵۰۰ هزار نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا بگیرند که با سرمایه ۵ تا ۱۰ میلیون تومان قابل‌اجراست.


حسینی نیا افزود: برای دانشجویان هم آموزش‌هایی در نظر گرفته‌شده است، ۴۵ درصد ورودی‌های فنی و حرفه‌ای‌ را دانشجویان تشکیل می‌دهند و طرح «کهاد» را برای دانشجویان در رشته‌های مختلف، بر اساس علاقه و نیاز‌های بومی تعریف کردیم.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به طرح توسعه مهارت در سواحل مکران گفت: همکاری با سایر شرکا و مناطق آزاد صورت گرفته است تا چتر آموزشی مهارت‌ها را در مناطق آزاد سواحل مکران ایجاد کنیم.


 حسینی نیا با اشاره به تفاهمنامه با نظام پرستاری نیز گفت: این امر مربوط به اقتصاد سلامت است که با سازمان بهزیستی در زمینه تربیت نیروی ماهر سلامت‌محور تلاش می‌کنند.


وی خواستار تأمین منابع مالی آموزشی شد و گفت: تلاش می‌کنیم برای یک‌میلیون و ۸۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کنیم که نیازمند ارائه آموزش‌ها و تخصیص منابع لازم در مواد اولیه و مصرفی در آموزشگاه‌هاست و باید دولت و مجلس کمک کنند و البته بخشی از این مشکل با سفر‌های هیئت دولت و رئیس‌جمهوری حل‌شده است.  


حسینی نیا به مسابقات بین‌المللی مهارت اشاره کرد و گفت: این مسابقات با المپیک ورزشی ژاپن و چین دارای ارزش یکسان است و امسال ۳۳ رشته در این مسابقات رقابت خواهند کرد و کاروان ۱۳۰ نفره از ایران در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند.



رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: اردوی آمادگی مسابقات در حال برگزاری است و تاکنون مدال نقره و برنز گرفته‌ایم که امیدواریم در این دوره مدال طلا بگیریم.


معاون وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی در پایان تأکید کرد: بودجه سازمان یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که برای ۱۳ هزار نیرو‌ی این سازمان کافی نیست.


وی ادامه داد:در سال جاری 92 هزار سرباز وظیفه در کنار گذراندن دوران خدمت، آموزش مهارتی نیز گذرانده که این تعداد در سال آینده به 120 هزار سرباز می رسد.


 


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 89822
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب