شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1399/09/02 - 13:07
  • - تعداد بازدید: 179
  • - تعداد بازدیدکننده: 158
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

دپارتمان های ملی مهارت مشاغل خانگی و مهارت دریایی و بندری در چابهار ایجاد می شود

ایجاد دپارتمان های ملی مهارت مشاغل خانگی منتج به شغل، مهارت دریایی و بندری، ایجاد مرکز بین المللی مهارت و ایجاد دبیرخانه المپیاد بین المللی مهارت مناطق آزاد در چابهار از مهمترین مصوبات سفر معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به چابهار است.

 


ایجاد دپارتمان های ملی مهارت مشاغل خانگی منتج به شغل، مهارت دریایی و بندری، ایجاد مرکز بین المللی مهارت و ایجاد دبیرخانه المپیاد بین المللی مهارت مناطق آزاد در چابهار از مهمترین مصوبات سفر معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به چابهار است.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، شورای مهارت سواحل مکران با حضور، علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان و عبدالرحیم کردی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، فرماندار، نمایندگان مجلس، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و جمعی از مدیران ارشد شهرستان چابهار، ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۹ در سازمان منطقه آزاد تجاری، صنعتی چابهار برگزار شد.


بنابراین گزارش؛ «ایجاد اولین کارگاه برند سازی لباس بلوچ با مشارکت هاکوپیان»، برگزاری «المپیاد مهارت ویژه مناطق آزاد در چابهار»، تدوین «سند راهبردی مهارت سواحل مکران»، تبدیل مرکز آموزش فنی و حرفه ای چابهار به «مرکز بین المللی مهارت» با مشارکت سازمان منطقه آزاد چابهار و راه اندازی «مرکز آموزش هتلداری در هتل لیپار چابهار» از دیگر مصوبات سفر هاشمی به چابهار است.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جلسه شورای مهارت سواحل مکران، گفت: ارزش گواهی مهارت کمتر از ارزش مدارک دانشگاهی نیست و گواهی مهارت بر اساس چارچوب قوانین جهانی صادر می شود.


وی بیان کرد: مناطق آزاد، محل تمرین رشد توسعه می باشند و با اجرای «سند راهبری مهارت» در منطقه آزاد چابهار تحولی عظیم برای مردم این منطقه شاهد خواهیم بود.


هاشمی گفت: «دپارتمان های مهارت دریایی و بندری» با همه زیرساخت ها به صورت تخصصی در چابهار راه اندازی می شود و تمام مربیانی که در سطح منطقه هستند، می توانند برای سطح ملی آموزش ببینند .


معاون وزیر تعاون افزود: «دپارتمان ملی مهارت مشاغل خانگی منتج به شغل» ایجاد خواهد شد که این منطقه برای مهارت ها و مشاغل خانگی درسطح ملی قرار بگیرد که باید پایلوت به صورت دپارتمان ملی در چابهار راه اندازی شود.


وی تاکیدکرد: با ظرفیت های موجود منطقه آزاد چابهار «دبیرخانه المپیاد بین المللی مهارت مناطق آزاد» در این شهرستان راه اندازی شود تا منجر به تبادل تجربیات مهارت جهانی با منطقه و نمایش هویت واقعی این منطقه شود.


هاشمی در ادامه این جلسه اعلام کرد: «مراکز مشاوره شغلی و مهارتی» در دانشگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار، دریانوردی چابهار و دانشگاه آزاد چابهار راه اندازی خواهند شد که دانشجویان در کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای دوره های کارآموزی را سپری کنند و گواهینامه مهارت دانشجویان با واحد های درسی دانشگاهی مطابقت داده شوند.


وی افزود: هر کارگر ساختمانی که در آموزش فنی و حرفه ای دوره های آموزشی را طی کند و گواهینامه مهارت دریافت کند، بیمه خواهد شد و همچنین هر واحد صنفی که مشمول مالیات است اگر به سمت ارتقای کارکنان روی بیاورد و دوره های آموزشی فنی و حرفه ای را گذرانده باشد، به همان میزان شامل معافیت مالیاتی خواهد شد.


در پایان معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: به نیروی ماهر و توانمندی که توان ایجاد آموزشگاه های آزاد در رشته های نوین در حوزه مهارت را داشته باشد مجوزهای لازم برای پروانه فعالیت داده خواهد شد.


مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:


ورود جدی به مقوله مهارت در اولویت سازمان منطقه آزاد چابهار است


عبدالرحیم کردی، نیز در نشست مذکور، ورود جدی به مقوله مهارت و کمک های متفاوت برای گسترش فرهنگ مهارت آموزی را در اولویت کار خود دانست .


وی افزود: متاسفانه همیشه توسعه را برون زا دیدیم یعنی از بیرون صنعتی را در منطقه محصور کردن و با تخصص و دانش بیرونی فعالیت کردیم. این نوع فعالیت‌ها توسعه‌ای با جوامع محلی ارتباط برقرار نخواهند کرد.


کردی ادامه داد: تا زمانی که این ارتباط برقرار نشود با توسعه پایداری روبرو هستیم که برای پایداری این توسعه باید منافع توسعه نیز بر سفره‌های مردم جاری شود.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، بیان کرد: توسعه همگام با جوامع محلی، سند مسئولیت اجتماعی را برای سازمان منطقه آزاد چابهار تدوین کرده که این سند بر سه مؤلفه آموزش، بهداشت و توانمندسازی استوار بوده و در هر کدام از مولفه‌ها طرح‌های اجرایی شروع شده و در دست اقدام است.


کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: به زودی « مرکز بین المللی مهارت » را در شهرستان چابهار احداث و راه اندازی خواهیم کرد.


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 39
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب