شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1399/07/14 - 13:38
  • - تعداد بازدید: 3052
  • - تعداد بازدیدکننده: 131
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

دپارتمان های ملی مهارت دیجیتال و صنایع دستی کشور در استان فارس پایه‌گذاری می شود

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در شورای مهارت استان فارس از ایجاد دپارتمان های ملی آموزش مهارت دیجیتال و صنایع دستی در استان خبر داد.


علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در شورای مهارت استان فارس از ایجاد دپارتمان های ملی آموزش مهارت دیجیتال و صنایع دستی در استان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، هاشمی، رئیس سازمان در بیست و ششمین سفر استانی ، در شورای مهارت استان فارس که به ریاست  عنایت اله رحیمی،  استاندار فارس تشکیل شد، حضور یافت.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به  اینکه سال های ۲۰۲۵ تا ۲۰۵۰ را سال‌های حکمرانی مهارت نام نهاده‌اند، گفت: مهارت تعیین کننده سرنوشت کشورها است و چنانچه کشوری به مهارت آراسته نباشد، در آینده دچار خزان در حوزه اشتغال خواهد شد.


وی افزود: هم اکنون بودجه آموزش مهارتی کشورهای آسیایی از ۱۸درصد به ۴۳درصد ارتقا یافته است.


هاشمی عمر مفید مهارت را پنج سال خواند و بیان کرد: سرعت تحول و تغییرات شگرف است، هرکس در هر شغل باید پس از پنج سال در دوره‌های بازآموزی شرکت کند، یا مهارت خود را ارتقا بخشد.


·         تغییر شاخصه‌ای الزامی و جدی در عرصه مهارت آموزی


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تغییر را شاخصه‌ای الزامی و جدی در عرصه مهارت آموزی خواند و گفت: تدوین دو هزار استاندارد جدید در دستور کار بوده است که از این تعداد هزار استاندارد تاکنون رونمایی شده است و ۲۰۶ استاندارد جدید در پتروشیمی عسلویه تعریف شده است.


·         استان فارس معین استان‌های همجوار در مهارت آموزی باشد


 در ادامه هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: فارس در زمینه مهارت آموزی باید معین استان های همجوار باشد و طرح آمایش این استان بدون توجه به استانی ها هرمزگان و بوشهر معنا نمی یابد.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به توجه وزارت نفت برای مشارکت در زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای، افزود: این همکاری را باید به فال نیک گرفت و پیوست مهارت را الزامی و جزو بدیهی  صنعت در نظر گرفت.


«شهرک مهارت» و «شعبه مرکز تربیت مربی» جنوب کشور در استان فارس ایجاد می شود


 هاشمی در ادامه خواستار پایه‌گذاری «شهرک مهارت» و «مرکز تربیت مربی جنوب کشور» منطبق با آمایش سرزمینی در فارس شد.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فارس را مهد مهارت و تمدن در اعصار مختلف دانست و ابراز داشت: این استان در طول سال ها، توجه جهانیان را به خود معطوف کرده و نمایشگاه عظیمی از توانمندی های نیاکان است و از همین رو باید در این ناحیه از مهارت با عیار بالا سخن گفت.


وی ادامه داد: در حال حاضر هتل جهانگردی استان فارس باعنوان مرکز آموزش هتل‌داری و گردشگری نامیده می شود تا در این زمینه به ارایه خدمات بپردازد.


هاشمی  گفت: با توجه به جمعیت قریب به ۵ میلیون در استان فارس می‌توان با به‌کارگیری تمام توان، آموزش های مهارتی را برای آموزش پنج درصد جمعیت استان به کار گرفت.


وی افزود: هدف اصلی  سازمان آموزش فنی و حرفه ای، صیانت از اصالت گواهینامه‌های مهارتی است و تمام سیستم‌های بازرسی و نظارتی کشور به عملکرد بخش آزاد و دولتی توجه دارند تا در این مسیر حق ملی و شهروندی تضییع نشود.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، با بیان اینکه اساس ایجاد اشتغال در بخش خصوصی است، گفت: امروز بازار تهی از مهارت است و باید جریانی در استان فارس ایجاد شود  که نوع نگاه جامعه را که مبتنی بر جست و جو شغل اداری است، تغییر داده و به سوی مهارت سوق دهد.


وی افزود: با شیوع ویروس کرونا تا امروز بیش از یک میلیون و نیم شغل از بین رفته است که نشان می‌دهد برای عبور از سختی ها، به اهمیت  مهارت توجه نکرده‌ایم تا بتوانیم از مشاغل فعلی صیانت کنیم.


 


  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 84352
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب