شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1399/06/05 - 16:43
  • - تعداد بازدید: 3915
  • - تعداد بازدیدکننده: 124
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

دپارتمان های ملی بورس، گلخانه ای و بوم گردی در استان کردستان ایجاد می‌شود

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در بیستمین سفر استانی خود با حضور در استان کردستان در شورای مهارت استان از ایجاد دپارتمان های ملی بورس، گلخانه ای نوین در شهرستان دیواندره و ایجاد دپارتمان بوم گردی در استان خبر داد.


علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در بیستمین سفر استانی خود با حضور در استان کردستان در شورای مهارت استان از ایجاد  دپارتمان ملی بورس، گلخانه ای نوین در شهرستان دیواندره و ایجاد دپارتمان بوم گردی در استان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان در نخستین روز از سفر استانی خود به کردستان امروز 5 شهریورماه در شورای مهارت استان که به ریاست بهمن مرادنیا در محل استانداری برگزار شد، حضور یافت.


بنا براین گزارش، هاشمی، گفت: نظام آموزش عالی نتوانسته است  آنچنان نقش‌آفرینی کند که هرفارغ التحصیل دانشگاهی، دغدغه کار نداشته باشد.


وی افزود: در طول 40 سال سابقه آموزش فنی‌وحرفه‌ای 5 هزار و 400  استاندارد آموزش مهارت داشته‌ایم که ظرف 11 ماه گذشته برای تدوین 2 هزار استاندارد جدید برنامه‌ریزی شد و  تاکنون یک هزار و 300 مورد آن رونمایی شده است.


رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: ایجاد دپارتمان گلخانه نوین را در شهرستان دیواندره کردستان آغاز خواهیم زد.


هاشمی با تأکید بر اینکه  همه جای استان کردستان قابلیت بوم‌گردی دارد، بیان کرد:  از این مهم به صورت جدی حمایت خواهیم کرد و کردستان پایلوت بوم‌گردی نوین شده  و دپارتمان ملی بوم‌گردی در استان  راه‌اندازی خواهد شد.


معاون وزیر کار با تاکید بر برندسازی لباس اقوام ایرانی، از برگزاری مسابقه ملی مهارت لباس اقوام ایرانی به میزبانی کردستان خبر داد.


هاشمی افزود:  در دانشگاه‌ها و مدارس نیاز به ایجاد کارگاه نداریم بلکه کارگاه‌های سازمان‌ آموزش ‌و حرفه‌ای را در اختیار مدارس و دانشگاه‌ها قرار می دهیم و از استاندار می خواهیم در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کند.


در ادامه، هاشمی،  از ایجاد مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای امور بین الملل در مریوان خبر داد و گفت: الگوی مهارت‌آموزی با 15 کشور همسایه را در کردستان قرار خواهیم داد و  مدلی که به آمایش مرزی مشترک دو کشور ایران و عراق انطباق داشته باشد و قابلیت پوشش‌دهی بازار دو کشور  را داشته باشد در این راستا تدوین می شود.


وی با یادآوری فعالیت ۱۳۵ آموزشگاه آزاد فنی‌ و حرفه‌ای در کردستان، برای ایجاد «شهر مهارت» به منظور حمایت از آموزشگاه‌های آزاد  در کردستان اعلام آمادگی کرد.


کردستان پایلوت اجرای پروژه مهارت جامعه محور می‌شود


این گزارش می افزاید: رئیس سازمان آموزش هاشمی از انتخاب کردستان به عنوان پایلوت پروژه مهارت جامعه‌ محور خبر داد و گفت: ظرفیت مرکز تربیت مربی برای تحقق این هدف در اختیار استان خواهد بود و تمام وام‌ها و تسهیلات معطوف به افرادی خواهد شد که دارای گواهینامه مهارت باشند.


وی افزود: میزبانی مسابقات ملی دو مهارت را به استان کردستان اعطا می‌کنیم چرا که این استان استعداد و ظرفیت لازم را  دارد.


دپارتمان ملی بورس در کردستان راه‌اندازی می‌شود/ استاندارد ادوات موسیقی در کردستان پایه‌گذاری و سنندج پایلوت آن می‌شود


رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر حوزه بورس یک موضوع مورد توجه در کشور است، بیان کرد:  دپارتمان ملی بورس در کردستان راه‌اندازی می‌شود.


وی همچنین اضافه کرد: از آنجایی که شهرستان قروه کانون سنگ های معدنی است، مرکز ویژه مهارت در زمینه  سنگ را در این شهرستان راه‌اندازی خواهیم کرد.


معاون وزیر کار با اعلام اینکه اکنون ۲۰۰ مرکز مشاوره شغلی جوار دانشگاهی در سطح کشور داریم  اظهار داشت: آمادگی داریم در کنار شهرک های صنعتی مرکز جوار آموزش مهارت راه‌اندازی کنیم.


هاشمی تصریح کرد: در این زمینه باید نیاز کارفرما و سرمایه‌گذار را در ارائه آموزش‌های مهارتی مد نظر قرار دهد.


هاشمی گفت: آمادگی طراحی الگوی مهارتی برای ٢٠ روستای هر شهرستان را در کردستان داریم.


وی اضافه کرد: مسابقات ملی مهارت اپلیکیشن موبایل را هم در کردستان  برگزار می‌کنیم.


استاندار کردستان: در زمینه فرهنگ‌سازی مهارت در استان  نیازمند توجه جدی هستیم


بنا براین گزارش، بهمن مراد نیا، استاندار کردستان، در شورای مهارت استان گفت: در استان کردستان، در زمینه فرهنگ‌سازی مهارت، نیازمند توجه جدی هستیم.


استاندار کردستان افزود: با توجه به‌ وجود منطقه ویژه اقتصادی بانه و مناطق آزاد بانه و مریوان، در استان فرصت های خوبی برای مهارت‌آموزی است.


مراد نیا، ایجاد یک مرکز تربیت مربی در یکی از شهرهای مرزی استان کردستان را  فرصت خوبی برای استان با توجه به ظرفیت خوب تجاری، صنعتی و تولیدی آن دانست.


وی تصریح کرد: ایجاد مراکز بين المللی مهارت آموزي در استان که فرصت خوبی برای توسعه نیروی انسانی است که آن را از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور درخواست داریم.


  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 84184
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب