شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1399/04/04 - 11:33
  • - تعداد بازدید: 3895
  • - تعداد بازدیدکننده: 133
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

دپارتمان مهارت مرزی برای اولین بار در استان ایلام راه اندازی می شود

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام از راه اندازی «دپارتمان مهارت مرزی» در استان ایلام خبر داد.


 


علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام از راه اندازی «دپارتمان مهارت مرزی» در استان ایلام خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان در سفر به استان ایلام، در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش مهم شورای هماهنگی مدیران در استان‌ها به عنوان اتاق فکر در کشور و در  سیاستگذاری ها گفت: در طول 40 سال گذشته گفتمان درست مهارتی نداشته‌ایم و «نیازمند گفتمان ملی مهارت» هستیم.


نیازمند گفتمان ملی مهارت هستیم


وی افزود: شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی یک کانون خرد جمعی است که نقش مهمی در شوراهای استان از جمله شورای برنامه‌ریزی و توسعه دارد.


هاشمی برای خلق سرمایه انسانی، توجه و دید وسیع به «مهارت» را عامل در هدایت جامعه جویای کار  دانست و تصریح کرد: نیازمند گفتمان ملی مهارت هستیم که این مهم با طرح آمایش سرزمینی پاسخ داده می شود.


معاون وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی افزود: پیوست نیروی انسانی در کنار پیوست مهارت باید مورد توجه قرار گیرد و در این عرصه به نیازسنجی و تقاضا توجه شود.


سند مهارت استان ایلام را ارتقا و بهبود دهیم


معاون وزیر تعاون در ادامه بیان کرد: استان ایلام در قرن‌های متمادی با تمدن کهن خود، سرمایه‌هایی خلق کرده که اکنون باید بازشناسی و به روز شوند.


هاشمی، تاثیر کار فرهنگی بر ترغیب مردم به مهارت آموزی را مهم خواند و گفت: در کشور و مخصوصا در استان ایلام نیازمند کار فرهنگی و اجتماعی قوی هستیم که این مهم با وجود نیروهای موجود و پتانسیل‌های استان دست یافتنی است.


وی بیان کرد: سند راهبردی مهارت استان ایلام با نقطه مطلوب فاصله دارد و با همکاری اتاق بازرگانی و بر اساس اسناد بالادستی و با تکیه بر آینده پژوهی باید سند مهارت استان ایلام را ارتقا و بهبود ببخشیم.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در رابطه با استان ایلام  گفت: قابلیت کار در استان وسیع و نیروی کار ماهر کم است، این در حالی است که ۵۰ درصد مردم به حضور در تعاونی ها اشتیاق دارند، باید از این فرصت استفاده کنند.


هاشمی اظهار داشت: پتانسیل ایلام، تنها نفت و گاز نیست بلکه فکر انسان‌ها، طلای سفید است که می‌تواند سایر پتانسیل ها را بالفعل کند.


معاون وزیر تعاون، پیشنهاد اجرای «مسابقات المپیاد مهارت مرزی» در ایلام را مطرح کرد و گفت: لازم است تا سند مهارت ۵ ساله استان را به درستی تدوین کنیم تا وزن اجتماعی مهارت را بالا ببریم و نگاه جامعه را به این سمت متوجه کنیم.


وی گفت: استان ایلام دروازه عتبات عالی کشور است و ظرفیت های بومگردی زیادی دارد، همچنین کشاورزی در استان جزو اولویت های ماست.


در ادامه، رئیس سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشورگفت: توجه به آموزش‌های دوگانه (آموزش- کار) ضروری است و سازمان آموزش  فنی و حرفه‌ای در این زمینه با سنجش مهارت ها در این عرصه نقش آفرینی خواهد کرد.


بنا براین گزارش، هاشمی تا کنون به استان­های بوشهر، چهارمحال و بختیاری(دو سفر) ، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، البرز،کرمانشاه، خوزستان، قم ، قزوین، مرکزی، آذربایجان شرقی، تهران و اصفهان سفر کرده است و استان ایلام مقصد هفدهمین سفر وی است.


 


 


 


  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 83814
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب