شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1398/11/21 - 13:02
  • - تعداد بازدید: 3480
  • - تعداد بازدیدکننده: 130
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
علی اوسط هاشمی:

دپارتمان تخصصی پوشاک در کرمانشاه راه اندازی می شود/ با خرد جمعی و پذیرش اختلاف نظرها، موثر واقع شویم

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان این که استان کرمانشاه، پایلوت ارتقای مهارت استان های با پایه مهارتی پایین و نرخ بیکاری بالا می شود، از راه اندازی دپارتمان پوشاک در کرمانشاه خبر داد.


علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان این که استان کرمانشاه، پایلوت ارتقای مهارت استان های با پایه مهارتی پایین و نرخ بیکاری بالا می شود، از راه اندازی دپارتمان پوشاک در کرمانشاه خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان در سفر به استان کرمانشاه در بازدید از مرکز شماره یک آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه گفت: جمهوریت در نظام بر پایه ملت است و باید تنوع و کثرت آرا را بپذیریم چرا که زمانی می توانیم موثر واقع شویم که به سمت خردجمعی و پذیرش اختلاف نظر و آرا برویم و نباید از افکار مخالف واهمه داشته باشیم.


هاشمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر پایه حاکمیت مردم رقم خورده است و اعمال اراده مردم منتج به شکل گیری حکومت شده است،  افزود: حکومت باید خود را وقف ملت کند و به نوعی در خدمت و کارگر ملت باشد.


وی افزود: باید کاری کنیم که نسل های آینده با اشتیاق به سمت انقلاب بیایند.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، شهید حاج قاسم سلیمانی را از جمله دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی نام برد که به تنهایی عامل تولید قدرت بود و قدرتش را با نفوذ به لایه های مردمانی به دست آورد که به دنبال حق و عدالت بوده اند.


گواهینامه  مهارت باید ارزش اداری و اجتماعی داشته باشد


وی در ادامه به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: ارزش گواهینامه های مهارت باید بیشتر از دانش نامه های دانشگاهی باشد و برای گواهینامه های مهارت ارزش اجتماعی و اداری ایجاد کنیم.


به گفته هاشمی، امروزه بسیاری از مهارت آموختگان ما دانش آموختگان دانشگاه ها هستند؛ لذا با اینکه تمام توجه خانواده ها رفتن فرزندانشان به دانشگاه است باید این سوال را  پرسید که وزن اجتماعی مهارت در نگاه خانواده ها چگونه است؟


وی افزود: باید اذعان کرد آموزش کیفی نداشته ایم که منجر به تربیت انسان قدرتمند شود؛ لذا نگاه خانواده ها به جای دنباله روی آرمان های خودشان باید به سمت پرورش استعداد فرزندانشان تغییر کند.


هاشمی بازسازی نقش آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه برای برون رفت از شرایط فعلی را یک ضرورت دانست و گفت: سیستم فعلی منجر به تولید بیکاران بدون مهارت شده است.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد: رایزنی هایی برای گنجاندن ضرورت کسب مهارت های فنی و حرفه ای در مقاطع اول و دوم متوسطه در جریان است تا هیچ دانش آموزی بدون مهارت دبیرستان را ترک نکند.


هاشمی با تاکید بر ارتقای استانداردهای آموزش مهارت گفت: در حال تدوین ۲ هزار استاندارد جدید برای آموزش های فنی و حرفه ای هستیم که این تعداد به بیش از 5 هزار و 500 استانداردی که  در حال حاضر وجود دارد تا پایان سال 99 اضافه  می شود و این استانداردهای جدید منطبق با نیاز زمان است.


وی با تاکید بر خلق اشتغال بر پایه مهارت بیان داشت: به همین منظور شورای مهارت در کشور پایه گذاری شده است.


هاشمی با اشاره به وجود هفت استان ساحلی در کشور گفت: وجود ساحل در هر کشوری مخزن ثروت است؛ در نتیجه نصف جمعیت ما باید ساحل نشین می بودند اما به سمت مرکز رفته اند.


وی تأکید کرد: سند راهبردی مهارت استان باید منطبق بر آمایش های سرزمینی در شورای مهارت هر استان به تصویب برسد و مطابق با این سند مطالبه گری انجام بشود.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه از تمرکززدایی از ستاد مرکزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای و دادن اختیار به ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها به عنوان برنامه های در دست اقدام خبر داد.


 


دپارتمان پوشاک در کرمانشاه راه اندازی شود


 


هاشمی افزود: نرخ بیکاری در استان کرمانشاه بالاست و این استان جزو اولین تا سومین استان بیکار کشور است و دلیلش هم ضعیف بودن پایه های مهارتی در استان است.


وی اعلام کرد: استان کرمانشاه پایلوت کمک به کاهش نرخ بیکاری از طریق مهارت آموزی می شود و به این منظور دپارتمان های آموزشی به این استان واگذار می شود که بتواند پوشش منطقه ای برای سایر استان های اطراف داشته باشد.


به گفته هاشمی، اگر امروز قاچاق پوشاک در کشور داریم به این دلیل است که هنوز به مرحله استانداردسازی این بخش نرفته ایم در حالی که هنر و مهارت نزد ماست و نمونه اش هم این است که به هر موزه ای که سر بزنید نشانی از مهارت ایرانی را در آنجا می بینید.


معاون وزیر تعاون در ادامه  از راه اندازی دپارتمان پوشاک در کرمانشاه  با هدف برندسازی پوشاک اقوام ایرانی خبر داد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 83325
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب