شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/04/30 - 16:32
  • - تعداد بازدید: 3688
  • - تعداد بازدیدکننده: 77
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دومین نشست ارزیابی آموزشی منطقه یک کشور در استان سمنان برگزار شد

با حضور معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مدیران کل و معاونین استان‌های سمنان، گلستان، گیلان، مازندران و خراسان شمالی دومین نشست ارزیابی آموزشی فنی و حرفه‌ای منطقه یک کشور دراستان سمنان برگزار شد.

با حضور معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مدیران کل و معاونین استان‌های سمنان، گلستان، گیلان، مازندران و خراسان شمالی دومین نشست ارزیابی آموزشی فنی و حرفه‌ای منطقه یک کشور دراستان  سمنان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان؛ علیرضا حاتم زاده روز چهارشنبه 26 تیرماه جاری  در دومین نشست ارزیابی آموزشی منطقه یک کشور در سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: اجرای طرح آموزش دوگانه موجب می شود تا ارائه آموزش ها مرتبط با صنعت و کاربردی باشد و مدیران استانی نیز باید برای تحقق این راهبرد تلاش کنند.


معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: آموزش‌های دوگانه مهارتی از راهکارهای تقویت ارتباط بین آموزش و صنعت است و ۱۵ درصد ظرفیت آموزشی کشور به ارائه آموزش‌های دوگانه که نیمی در مراکز آموزشی و نیمی در محیط کار است، اختصاص دارد.


حاتم زاده  با تاکید بر  اینکه آموزش مهارت باید در محیط کار انجام شود گفت: آموزشی که صنعت، خواهان اجرای آن در واحد تولیدی خود نباشد، آموزش کارآمدی نخواهد بود.


وی افزود: موفق نبودن طرح آموزش دوگانه نشان دهنده این است که آموزش فنی و حرفه ای در استان ها با جامعه هدف خود تعامل پررنگ ندارد و یا نیازسنجی برای برگزاری دوره آموزشی به درستی انتخاب نشده است.


معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: این سازمان امسال برای رونق تولید، طرح کارآفرینی مهارت بنیان را اجرا کرده است و براساس این طرح از افراد دارای طرح و ایده تا مرحله تجاری سازی حمایت می شود.
حاتم زاده با اشاره به اینکه برگزاری رویدادهای استارتاپی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در اولویت کاری قرار دارد گفت: مراکز آموزش و فنی حرفه‌ای با تجهیزات، خدمات و امکاناتی که در بخش کارگاهی دارند در مقایسه با دیگر دستگاه ها بهترین شتاب دهنده فضای کسب و کار هستند.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 81172
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب