شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/02/28 - 15:32
  • - تعداد بازدید: 3890
  • - تعداد بازدیدکننده: 560
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

دوره آموزشی امدادگر گاز شهری و روستایی ویژه مربیان مجری تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و شرکت ملی گاز ایران در حال برگزاری است

دوره آموزشی امدادگر گاز شهری و روستایی ویژه مربیان مجری تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و شرکت ملی گاز ایران در حال برگزاری است.

دوره آموزشی امداد گر گاز شهری و روستایی ویژه مربیان مجری تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و شرکت ملی گاز ایران در حال برگزاری است.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علیرضا طاهر پور، مدیرکل دفتر نظارت، بهسازی و هدایت شغلی سازمان در این خصوص گفت: اجرای دوره آموزشی مذکور در دو فاز در راستای تأمین و تربیت مربیان سازمان برای برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای  برای گروه هدف تفاهم نامه مذکور در حال برگزاری است.


وی با بیان اینکه دوره آموزشی ویژه مربیان مجری ( سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ) تفاهم نامه در دو مرحله از نیمه دوم اردیبهشت ماه جاری آغاز و تا اواخر خردادماه جاری ادامه می یابد، گفت: مربیان مجری تفاهم نامه همکاری مذکور سازمان می توانند در این بازه زمانی، در دوره های آموزشی مذکور شرکت کنند.


طاهر پور تصریح کرد: در فاز اول طی هماهنگی صورت گرفته با شرکت ملی گاز ایران مقرر شده است 235 نفر از مربیان سازمان در محل تأسیسات شرکت های گاز استانی دوره کارورزی را به مدت یک هفته گذرانده و در فاز دوم، آموزش های تکمیلی را براساس پودمان های آموزشی تدوین شده در سه رشته آموزشی برق، تأسیسات و HSE  در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای فرا بگیرند.     


این گزارش می افزاید: در راستای اجرای تفاهم نامه یاد شده، استانداردهای آموزشی مورد نیاز شرکت ملی گاز ایران در سه عنوان امدادگر گاز شهری، ناظر اجرای شبکه های گاز رسانی، مامور قرائت کنتور گاز توسط این سازمان تدوین شده است و تدوین 45 عنوان استاندارد در طول زمان 5 ساله اجرای تفاهم نامه در دستور کار قرار دارد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،  تاکنون ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای در 27 استان نسبت به تخصیص فضای کارگاهی برای برگزاری دوره های آموزشی برای آموزش گاز رسانی، اقدام  کرده اند.


براساس این گزارش، تاکنون 22 کارگاه آموزشی از سوی شرکت گاز ایران در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کهگیلیویه و بویر احمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و همدان تجهیز شده است.


این گزارش می افزاید: برگزاری آزمون ادواری سنجش مهارت  برای 5 هزار و 728 نفر از نیروهای پیمانکاری شاغل در شرکت ملی گاز ایران بخش دیگری از اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در همکاری با شرکت ملی گاز ایران در سال 1397 است.


بنابر این گزارش، ایستگاه آموزش گاز رسانی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای ارومیه با حضور سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  و  شرکت ملی گاز ایران که در تاریخ 7/3/1397 با هدف تأمین نیروی متخصص و حرفه ای شرکت های پیمانکاری شرکت ملی گاز ایران منعقد شده است، دهم اردیبهشت ماه  سال جاری افتتاح و راه اندازی شد.


این گزارش همچنین خبر می دهد: پنجم اردیبهشت ماه سال جاری  هم زمان با  سفر سلیمان پاک سرشت به استان اردبیل، سایت آموزشی امدادگر گاز شهر و روستایی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای تخصصی اردبیل افتتاح شد.


براساس گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،  نخستین ایستگاه آموزش گازرسانی در مرکز شماره یک استان البرز، همزمان با هفته ملی مهارت، مرداد ماه سال گذشته افتتاح و به بهره برداری رسید.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 80765
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب