شعار سال
چهارشنبه 14 شهریور 1403
  • 1400/12/14 - 08:59
  • - تعداد بازدید: 1247
  • - تعداد بازدیدکننده: 167
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

در برنامه «به وقت ایران» مطرح شد: مجوزهای کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای سه روزه صادر می‌شوند

برنامه «به وقت ایران» به تهیه‌کنندگی سید احسان میرمحمدعلی با موضوع نقش مهارت و مهارت‌آموزی در برنامه‌های اشتغال‌زایی روی آنتن شبکه آموزش رفت.


برنامه «به وقت ایران» به تهیه‌کنندگی سید احسان میرمحمدعلی با موضوع نقش مهارت و مهارت‌آموزی در برنامه‌های اشتغال‌زایی روی آنتن شبکه آموزش رفت.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، برنامه «به وقت ایران» روز سه‌شنبه 10 اسفندماه در حالی روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت که امیر میمنت آبادی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و علی بابایی نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مهمانان این برنامه بودند و درباره نقش مهارت و مهارت‌آموزی در برنامه‌های اشتغال‌زایی به گفتگو نشستند.


در بخشی از این برنامه میمنت آبادی درباره کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور گفت:سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیش از 6 هزار کارگاه در سطح کشور، در رشته‌های مختلف و در موضوعات مختلف دارد تا آموزش صرفا برای آموزش نباشد بلکه برای کارآفرینی نیز استفاده شوند.


وی  خاطرنشان کرد: کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در اقصی نقاط کشور توزیع و پراکنده شده‌اند. درحال حاضر 13 هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای داریم که از طریق بخش غیر دولتی اداره می‌شوند. مجوزهای فنی و حرفه‌ای که ممکن است در سنوات و سال‌های گذشته با دشواری‌های بسیاری همراه بوده باشند، امروزه در سه روز صادر می‌شود.


بابایی نیز در بخش دیگری از این برنامه تصریح کرد: رشد اقتصادی، سرمایه‌گذاری، اشتغال و کارآفرینی، کلماتی ذی قیمت هستند. متغیر اصلی و فاکتور مهمی که به تحقق آمارهای مهندسی‌ شده کلمات فوق کمک می‌کند، مهارت و آموزش است.


بابایی اظهار کرد: کشورهایی که می‌خواهند به تولید ثروت و رشد دست یابند باید با فقر مبارزه و اشتغال ایجاد کنند، از میان کلماتی که منجر به توسعه پایدار شوند می‌توان به مهارت اشاره کرد. یکی از شاخص‌هایی که دولت‌ها را با آن مورد سنجش قرار می‌دهند، بحث مهارت‌افزایی است که ما خلاء آن را در کشورمان کاملا احساس می‌کنیم.


«به وقت ایران» برنامه‌ای است که در هر قسمت به موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌پردازد.


این برنامه روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۲۱:۴۵ به تهیه‌کنندگی سید احسان میرمحمدعلی و اجرای ناصر خیرخواه از شبکه آموزش به صورت زنده روی آنتن می‌رود.


 


  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 89814
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب