شعار سال
چهارشنبه 14 شهریور 1403
  • 1400/01/24 - 09:33
  • - تعداد بازدید: 3223
  • - تعداد بازدیدکننده: 138
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

جلسه وبیناری کمیسیون اقتصادی و مشارکت های هیأت نظارت مرکزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد

نخستین جلسه کمیسیون اقتصادی و مشارکتی هیات نظارت مرکزی سازمان در سال جاری بر اساس نظر و مصوبه آخرین جلسه هیأت نظارت مرکزی در سال 1399، به منظور بررسی نهایی شهریه آموزشگاه های آزاد برای سال 1400 و نیز پیشنویس دستورالعمل صدور مجوز آموزشگاه آزاد در خارج از کشور برگزار شد.

 


نخستین جلسه کمیسیون اقتصادی و مشارکتی هیات نظارت مرکزی سازمان در سال جاری بر اساس نظر و مصوبه آخرین جلسه هیأت نظارت مرکزی در سال 1399، به منظور بررسی نهایی شهریه آموزشگاه های آزاد برای سال 1400  و نیز  پیشنویس دستورالعمل صدور مجوز آموزشگاه آزاد در خارج از کشور برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نخستین جلسه کمیسیون اقتصادی و مشارکت های هیات نظارت مرکزی سازمان درسال جدید، به منظور نهایی کردن شهریه آموزشگاه های آزاد و بررسی پیشنویس دستورالعمل صدور مجوز آموزشگاه آزاد در خارج از کشور، به ریاست علیرضا حاتم زاده، معاون آموزش سازمان و باحضور اعضای کمیسیون اقتصادی و مشارکت های هیأت نظارت مرکزی و تعدادی از صاحبنظران آموزشگاه های آزاد، به عنوان مدعو، 23 فروردین ماه 1400 در سالن مهارت سازمان به صورت حضوری/ وبینار برگزار شد.


در این نشست وبیناری، پس از اظهار نظر اعضا، بررسی شهریه سال 1400، علیرضا حاتم زاده، معاون آموزش سازمان، گفت: با اعتمادی که به نظر کانون آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای داشتیم بخشی از  موارد پیشنهادی در شهریه ها  لحاظ شده ، اما در تعدادی از حرفه ها که با افزایش غیرمتعارف روبرو بودند، نیاز به تهیه آنالیز و ارائه از طرف کانون دارد.


وی در ادامه افزود: حداکثر تا سقف 20 درصد در حرفه هایی که کانون پیشنهاد داده، در شهریه های پایه افزایش خواهیم داشت و مابقی مبتنی بر بررسی آنالیز قیمت ها برآورد و اعلام خواهد شد.


وی همچنین در خصوص «دستورالعمل پیشنهادی صدور مجوز آموزشگاه های آزاد در خارج از کشور» گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، دستور العمل و نیز طرح توجیهی ایجاد آموزشگاه آزاد در خارج از کشور ارائه شده از طرف موسس باید دارای انسجام در تدوین باشد، و چارچوبی تهیه شود که طرح به درستی قابلیت اجرایی داشته باشد تا موسس دچار مشکلات بعدی در خارج از کشور نشود.


معاون آموزشی سازمان گفت: باید زیر ساخت برای نظارت و بازرسی از آموزشگاه های آزاد خارج از کشور در سرفصل جداگانه ای در این دستورالعمل پیش بینی شود.


در این نشست، یعقوب نماینده،  مدیرکل دفتر موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی سازمان، ضمن ارائه گزارشی از روند تهیه شهریه آموزشگاه های آزاد گفت: با تلاش هیات نظارت مرکزی، خوشبختانه جزئیات شهریه اغلب حرفه ها مشخص شده است که به زودی ابلاغ می شود.


وی بیان کرد: در حدود 37 حرفه که نیاز به بررسی بیشتر آنها می باشد، پس از احصاء مجدد مبتنی بر آنالیز متعاقباً ابلاغ می شود.


نماینده افزود: در برخی  از حرفه ها به دلیل اینکه رقم شهریه پیشنهادی افزایشی حتی بیش از 200 درصد داشته است به همین دلیل نیاز به بررسی و تهیه قیمت تمام شده است، اما 17 حرفه از 54 حرفه مورد نظر که عنوان شد، افزایش 15 الی 20 درصد در نرخ شهریه برای آن ها پیشنهاد شده بود که مورد تایید قرار گرفت.


مدیرکل دفتر موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی سازمان اظهار داشت: با عنایت به وجود فضای لازم و علاقه مندی هم وطنان برای ارائه خدمات آموزش فنی و حرفه ای در خارج از کشور، دستورالعمل مربوط به این نوع آموزشگاه ها بر اساس بررسی سوابق موضوع و دریافت نظرات صاحبنظران امر در کمیسیون توسعه و تدوین، ضوابط و دستورالعمل اصلاح و بازنگری شد و مجدداً جهت ادامه فعالیت به زودی به ادارات کل ابلاغ خواهد شد.


در ادامه رضا نصری، مدیرکل دفتر ریاست، حقوقی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان، به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی و مشارکت های هیأت نظارت مرکزی، گفت: باید درصد افزایش شهریه ها براساس معیارهای منطقی برآورد شود و به نظرات همه استان ها توجه شود.


نصری همچنین در خصوص پیشنویس دستورالعمل صدور مجوز آموزشگاه های ازاد در خارج از کشور گفت: توسعه دیپلماسی مهارت برای تحقق چنین موضوعی لازم است و شرایط و قوانین حاکم بر دیگر کشورها در تدوین دستورالعمل باید به خوبی دیده شود.


در این نشست همچنین تعدادی از اعضای هیات نظارت مرکزی آموزشگاه های آزاد کشور به صورت حضوری


و وبیناری به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 86030
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب