شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/03/22 - 17:02
  • - تعداد بازدید: 3348
  • - تعداد بازدیدکننده: 90
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران خبر داد:

ثبت نام بیش از 8 هزار و 860 نفر در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در سال 1397

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از ثبت نام 8 هزار و 868 نفر در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در سال گذشته خبر داد.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از ثبت نام 8 هزار و 868 نفر در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در سال گذشته خبر داد.


 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تهران، رضا گرزین، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای این استان گفت: در سال 1397 در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی تعداد 8 هزار و  868 نفر ثبت نام کرده بودند که 6 هزار و 773 نفر آنان مرد و تعداد 2 هزار و 95 نفر آنان زن بودند.


وی با بیان اینکه این طرح در راستای اجرایی کردن بند 2 سیاست های کلی اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و بند 5 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است، افزود: اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی موجب اشتغال مولد و پایدار و همچنین موجب تثبیت فرصت های شغلی مورد نیاز جامعه می شود.


گرزین با اشاره به نیاز استان به نیروی ماهر که موجب توسعه اشتغال می شود، تصریح کرد: این طرح با استفاده از ظرفیت بخش های غیردولتی در توسعه آموزش های مهارتی و نیز برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط های کارگاهی و در راستای توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین شده است.


وی عنوان کرد: آشنایی با محیط کسب و کار، تجربه و آماده سازی و ایجاد خود باوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به خصوص در صنایع دستی، کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه های اقتصادی از اهداف این طرح است.


دبیر کار گروه شورای مهارت استان تهران با بیان اینکه پرداخت حق بیمه حوادث و جذب نیروی انسانی بدون هزینه برای بنگاه اقتصادی در مدت طی دوره از مشوق های اجرای طرح است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد 482 مجوز اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در تهران صادر شده است.


گفتنی است: متقاضیان و واحدهای پذیرنده هر دو می توانند در سامانه ثبت نام متقاضیان به آدرس karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه و نسبت به دریافت اطلاعات تکمیلی و ثبت نام اقدام نمایند.


انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران با اهدای لوح سپاس از عملکرد این اداره کل به منظور پیشبرد و اجرای کامل تعهدات ابلاغی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در سال 1397 استان تهران تشکر و قدردانی کرد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 80933
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب