شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/03/30 - 03:12
  • - تعداد بازدید: 3680
  • - تعداد بازدیدکننده: 110
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران و دانشگاه پیام نور این استان منعقد شد

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران و دانشگاه پیام نور این استان در راستای اجرای طرح ملی توانمند سازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال، منعقد شد.

تفاهم نامه همکاری بین  اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران و دانشگاه پیام نور این استان در راستای اجرای طرح ملی توانمند سازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال،  منعقد شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه ای استان مازندران، روز دوشنبه مورخ  27/3/98 تفاهم نامه ای با موضوع مصوبه مورخ 3/9/93 شورای عالی اشتغال و بند ت ماده 4 برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ماده 9 تصویب نامه کارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خصوص برنامه اشتغال فراگیر بین سید حسین درویشی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران و حجت السلام و المسلمین محمود شیخ اسلام، رییس دانشگاه پیام نور استان مازندران منعقد و برای مدت نامحدود اجرایی شد.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران گفت: با توجه به رسالت های جدید آموزش های فنی و حرفه ای و رویکرد مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران و با توجه به اعتقاد و باور آنان به تاثیر آموزش های فنی و حرفه ای تصمیم گرفته شد تا حرکتی نو و فوق العاده در حوزه مهارت آموزی رخ داده شود و قرارداد با تک تک دانشگاه ها را در دستور کار خود قرار دادیم.


سید حسین درویشی با اشاره به تاکید سلیمان پاک سرشت رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای تسهیل مراحل اجرایی انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه ها افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران آماده همکاری و امضاء تفاهم نامه با دانشگاه هایی که مستعد و حاذق در این زمینه می باشند است تا طرح ملی توانمندسازی مهارتی دانشجویان به نحو احسن و با کیفیت بالا در این استان اجرایی شود و امید است دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد.


 در ادامه حجت السلام محمود شیخ اسلام،  رئیس دانشگاه پیام نور استان مازندران گفت: امروز خانواده ها به جایی رسیده اند که باور دارند جوانان باید مهارت داشته باشند تا بتوانند برای خود شغلی فراهم نمایند. دانشجویانی که در حال تحصیل در دانشگاه ها هستند باید آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گیرند تا زمینه کار و سمت و سوی آن برای آنها مشخص باشد.


وی هم افزایی ، همترازی و توافقات بین دانشگاه پیام نور استان مازندران و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این استان را مهم دانست و اظهار داشت: در این تفاهم نامه جوانان، دانشجویان و قشر تحصیلکرده مخاطبان ما هستند که هماهنگی این دو نهاد دارای اهمیت بالایی می باشد و کارها باید شفاف و درست صورت گیرد تا آن افراد دچار سردرگمی نشوند.


رئیس دانشگاه پیام نور استان مازندران افزود: با نظرسنجی صورت گرفته قبل از آموزش سمت و سوی مهارت آموزی برای دانشجویان مشخص می شود و دانشجویان می توانند بهره بیشتری از این کلاس های مهارت آموزی کسب کنند.


در این جلسه که عباس قلی پور، مدیر ارتباط صنعت و کارآفرینی، محمود فروتن، مدیر مرکز رشد و نوآوری، محمد منعمی، مسئول حوزه ریاست، داود درویشی، مدیرگروه علوم پایه و حسین برزگر، مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان مازندران حضور داشتند. قلی پور، مدیر ارتباط صنعت و کارآفرینی دانشگاه پیام نور استان مازندران گفت: با توجه به مکاتبات صورت گرفته با مراکز دانشگاه پیام نور و بازدید آنان از مراکز آموزش فنی و حرفه ای سطح این استان همگی آنان احساس رضایت نمودند و خواستار توسعه و اجرایی شدن این آموزش ها در دانشگاه پیام نور شدند.


وی ادامه داد: با هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان دانشگاه مقرر شد رشته های مهارتی که در دانشگاه اجرایی می شود با رشته های نظری دانشجویان مطابقت داشته باشد تا با اقبال بیشتری مواجه شوند.


قلی پور هدف اصلی امضاء تفاهم نامه همکاری را برای تاسیس هر چه زودتر مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دارای اهمیت دانست و تاکید کرد تا فردی مسئول برای این مرکز مشخص شود تا کارها روان تر و سریع تر اجرایی شود.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 80980
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب