شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/03/13 - 11:27
  • - تعداد بازدید: 3385
  • - تعداد بازدیدکننده: 81
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تفاهم نامه همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تهران و انجمن حمایت از زندانیان مرکز منعقد شد

تفاهم نامه همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تهران و انجمن حمایت از زندانیان مرکز در راستای توانمندسازی مهارتی خانواده های زندانیان با رویکرد اشتغال منعقد شد.

 


تفاهم نامه همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تهران و انجمن حمایت از زندانیان مرکز در راستای توانمندسازی مهارتی خانواده های زندانیان با رویکرد اشتغال منعقد شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، رضا گرزین، مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای این استان با اعلام اینکه این تفاهم نامه در راستای توانمندسازی خانواده زندانیان، منعقد شد، گفت: توانمندسازي مهارتی خانواده هاي زندانیان از طریق فراگیری آموزش های مهارتی، دستیابی به اشتغال پایدار را به همراه داشته و تحول شگرفی در بهبود و تحکیم بنیان خانواده ها خواهد داشت.


وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال با کسب مهارت محقق می شود، افزود: افراد مختلف جامعه با ارائه خلاقیت، نوآوری و ایده های نو می توانند خالق یک شغل شده و تبدیل به کارآفرین شوند که با تحقق این مهم این افراد می توانند معاش خود و خانواده را نیز تأمین کنند.


وی عنوان کرد: تشکیل کارگروه اجرایی برای پیگیری اجرایی کردن تفاهم نامه، تهیه آمار عملکرد و گزارش های مربوط به مفاد تفاهم نامه برای ارائه به مقامات بالاتر و سایر مراجع به صورت فصلی، نظارت و ارزیابی میزان پیشرفت و رفع موانع اجرای تفاهم نامه و تعيين اثربخشي دوره هاي آموزشي موضوع تفاهم نامه، همکاری در برگزاری سمینارها، همایش های علمی و کارگاه های آموزشی ملی و بین المللی از تعهدات مشترک دو طرف در راستای اجرای تفاهم نامه مذکور است.


گرزین گفت: در دنیای پر تلاطم امروزی با افکار مختلف داشتن مهارت به هر مدرک دیگری ارجعیت داشته و نقش و منزلت آموزش های فنی و حرفه ای بیشتر از قبل است و لازم است برنامه های جامعه را حول محور مهارت آموزی تدوین کنیم تا شاهد رونق و توسعه اقتصادی در جامعه شویم.


وی افزود: بدون تردید اگر زندانی و فرزندانش در ایام تحمل کیفر درگیر آسیب‌های اقتصادی، فرهنگی یا اجتماعی شدید شوند نه تنها اصلاح و تربیتی صورت نمی‌گیرد، بلکه انگیزه انتقام‌جویی از جامعه در آنها تقویت می‌شود و بر تکرار جرم و شمار بزهکاران افزوده می‌شود.


 


گام بلند آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در راستای کاهش آسیب های اجتماعی


معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی استان تهران در ادامه آثار و تبعات کیفر زندان را بر خانواده زندانی بیشتر از خود زندانی دانست و اظهار داشت: عدم توجه به خانواده هاي بزهكاراني که در زندان به سر مي برند آسیب های اجتماعی جبران ناپذیری را به همراه دارد و ادامه این چرخه، حیات انسان را تهدید می کند.


رحمن قلاوند با بیان این مطلب که حمایت از خانواده زندانی باید به گونه ای باشد که علاوه بر اشتغال پایدار و کسب درآمد، از ارتکاب جرم مصون بمانند، افزود: کسب آموزش های فنی وحرفه ای و کاربلدی خانواده بزهکاران در دوران فقدان سرپرست خانواده، اقدام ارزشمندی است که موجب اشتغال پایدار و کسب درآمد آنان شده و موجب افزایش کیفیت زندگی این افراد خواهد شد.


وی خاطر نشان ساخت: این مجموعه آمادگی دارد تا بر اساس نیاز سنجی آموزشی جامعه هدف انجمن حمایت از زندانیان به صورت خاص خدمات آموزشی ارائه کند.


 


مهارت آموزی موجب تحول مثبت در زندگی افراد می شود


همچنین در این رویداد جبار باقری، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان گفت: مهارت آموزی به خانواده زندانیان نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی آنها در نبود سرپرست خانواده دارد.


وی افزود: با توجه به تغییرات زود هنگام تكنولوژي نیاز است با روی آوردن به علم روز دنیا فرصت های شغلی مناسب در راستای استعدادها و علايق شخصی افراد به وجود آوریم.


باقری با بیان اینکه فراگیری مهارت، کیفیت زندگی افراد را افزایش می دهد، خاطر نشان ساخت: افرادی که از مسیر مهارت آموزی عبور می کنند تحول مثبت را در زندگی خود احساس خواهند کرد.


 گفتنی است، مدت اين تفاهم نامه از تاريخ امضاء به مدت دو سال شمسي است كه تمديد و ادامه فعاليت، بازنگري، تصحيح و يا تغييرات در مفاد اين تفاهم نامه با توافق دو طرف انجام مي شود.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 80885
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب