شعار سال
چهارشنبه 14 شهریور 1403
  • 1400/03/11 - 08:59
  • - تعداد بازدید: 2093
  • - تعداد بازدیدکننده: 146
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تفاهم‌نامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به امضا رسید

با هدف ایجاد واحدهای آموزشی، نیازسنجی، ارائه آموزش های مهارتی و ارزشیابی مهارت، به ‌منظور تربیت و تأمین نیروی کار ماهر با رویکرد کمک به اشتغال‌زایی شهروندان، ارتقای مهارت شاغلان، توسعه اقتصادی و اجتماعی و رونق کسب و کار در شهرهای جدید، تفاهم‌نامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به امضا رسید.

 


با هدف  ایجاد واحدهای آموزشی، نیازسنجی، ارائه آموزش های مهارتی و ارزشیابی مهارت، به ‌منظور تربیت و تأمین نیروی کار ماهر با رویکرد کمک به اشتغال‌زایی شهروندان، ارتقای مهارت شاغلان، توسعه اقتصادی و اجتماعی و رونق کسب و کار در شهرهای جدید، تفاهم‌نامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به امضا رسید.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این تفاهم‏نامه همکاری 11 خرداد سال جاری به امضای علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و حبیب اله طاهرخانی، معاون وزیر و مدیرعامل و رئیس هیئت ‌مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید رسید.


بنا براین گزارش، فرهنگ‌سازی در زمینه جایگاه آموزش‌های مهارتی با هدف ایجاد زمینه‌های اشتغال افراد جویای کار و ارتقای مهارت شغلی شاغلان در سطح شهرهای جدید، توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای معطوف به اشتغال با هدف کاهش نرخ بیکاری و بهبود سطح رفاه خانواده و فراهم آمدن امکان انتقال مهارت به نیروی کار موردنیاز بخش‌های صنعتی و خدماتی در شهرهای جدید از اهداف این تفاهم نامه است.


همچنین ارتقای مهارت نیروی کار در حوزه مهارت های شغلی و شایستگی های حرفه ای و ارائه آموزش‌های مهارتی به منظور توسعه کسب‌ وکارهای کوچک، متوسط و مشاغل خرد و اشتغال خانگی در شهرهای جدید از دیگر اهداف این تفاهم نامه عنوان شده است.


در این تفاهم نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور متعهد می شود تهیه و ابلاغ دستورالعمل‌های تکلیفی به منظور اجرای قانون الزام به فراگیری آموزش‌های فنی وحرفه ای و معرفی دوره‌های آموزشی طرف دوم به کار فرمایان، طراحان، پیمانکاران و شاغلان تحت نظارت در حوزه تولید و خدمات و شناسایی مشاغل موجود و آینده‌پژوهی مشاغل جدید در حوزه فعالیت و اعلام به طرف دوم را به انجام رساند.


شناسایی مشاغل موجود و آینده‌پژوهی مشاغل جدید در حوزه فعالیت و اعلام به شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدیدانجام نيازسنجي آموزشي و شناسایی و تجزیه و تحلیل مشاغل و حرف مرتبط به ویژه مهارت های نوین و راهبردی شناسایی شده و اعلام به طرف دوم به منظور اولویت بندی، تدوین و بازنگری استانداردهای شغل/ شایستگی مورد نیاز موضوع تفاهم نامه نیز بر عهده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.


شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید نیز متعهد می شود مراکز فنی و حرفه ای دولتی و تخصصی منطقه ای/ کشوری در شهرهای جدید در صورت نیاز سازمان را ایجاد کرده و انجام مشاوره و هدایت شغلی، ثبت‌نام در پورتال و اجرای دوره‌های تخصصی موردنیاز جامعه هدف در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد را به انجام رساند.


همچنین برگزاری ارزشیابی و سنجش مهارت مطابق با قوانین، مقررات و ضوابط سازمان بر اساس تقویم و برنامه زمان بندی سازمان و ارائه گواهی نامه معتبر به مهارت آموختگان در صورت موفقیت در آزمون مطابق با قوانین و مقررات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر عهده شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید است.


نظارت و هماهنگی ملی و استانی برای اجرای صحیح و دقیق مفاد این تفاهم نامه را کمیته‌ای متشکل از نمایندگان طرفین عهده‌دار می‌باشند .


مدت این تفاهم نامه از تاریخ امضا به مدت سه سال شمسی است که تمدید و ادامه فعالیت، بازنگری، تصحیح و یا تغییرات در مفاد این تفاهم نامه با توافق طرفین انجام می‌شود.


 


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 86292
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب