شعار سال
شنبه 17 شهریور 1403
  • 1397/12/18 - 14:05
  • - تعداد بازدید: 2491
  • - تعداد بازدیدکننده: 66
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علامه طباطبائی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین دانشگاه علامه طباطبائی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در راستای تبدیل دانش نظری به مهارت های عملی در دانشگاه منعقد شد.

 


تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین دانشگاه علامه طباطبائی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در راستای تبدیل دانش نظری به مهارت های عملی در دانشگاه منعقد شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، رضا گرزین، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای این استان گفت: تفاهم نامه مذکور به منظور توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه ای، فراهم سازی بسترهای اشتغال مولد دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و استفاده از ظرفیت های آموزشی و پژوهشی دو طرف منعقد شد.


گرزین با اشاره به ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: این دانشگاه از دانشگاه‌ های خوشنام کشور است و ‌می تواند در توانمندسازی دانشجویان بسیار اثر بخش باشد.


وی با بیان اینکه امروزه هیچ نهادی به تنهایی نمی تواند  به بقا خود ادامه دهد، افزود: در توسعه ارتباط، بحث هم افزایی مطرح است و باید از حالت جزیره ای خارج شویم و نقش جدیدی تشکیل دهیم.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دو وظیفه اصلی دارد که یکی از آن آموزش کار جویان فاقد مهارت و دیگری ارتقای مهارت شاغلان است.


گرزین در ادامه گفت: هیچ دولتی در دنیا نمی تواند برای این تعداد دانشجو و فارغ التحصیل، شغل پشت میز نشینی ایجاد کند، تصریح کرد: راهی که بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه طی کردند این است که انقلابی مهارتی انجام دادند.


وی بهترین جامعه هدف آموزش فنی و حرفه ای را دانشگاه ها دانست و عنوان کرد: باید شرایط هم افزایی را فراهم کنیم و مشکلات اشتغال کشور را برطرف نمائیم.


راهبرد آموزش های مهارتی مکمل راهبردهای اصلی دانشگاه علامه طباطبائی


حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی راهبردهای آموزش های مهارتی را مکمل اصلی راهبردهای دانشگاه عنوان کرد و افزود: اهمیت این موضوع با توجه به تخصصی بودن در زمینه دانشگاه علوم انسانی این لزوم را دو‌چندان می کند.


سلیمی با بیان این نکته که آموزش‌های مهارتی زمینه ساز کاربردی شدن دانش نظری دانشجویان را فراهم می کند، تصریح کرد: به همین دلیل آموزش های مهارتی در این دانشگاه شکل گرفت.


وی با اشاره به وجود تخصص های کاربردی در آموزش فنی و حرفه ای، گفت: مربیان ماهر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در برگزاری این دوره های مهارتی کاربردی می تواند در بازار کار برای دانش آموختگان ما راهگشا باشند.


سلیمی افزود: این تفاهم نامه  آموزش های این دانشگاه را کاربردی تر و شرایط ورود دانشجویان را برای ورود به بازار کار فراهم می‌ کند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه اگر این امید در دانشگاه نهادینه شود، شاید به یکی از اولین دانشگاه‌ های علوم‌انسانی در جهان تبدیل شویم که آموزش های  مهارتی را در وظایف خود گنجانده است.


وی خاطرنشان ساخت: اگر بتوانیم نیمی از دانشجویان خود را از این طریق آموزش دهیم تا بهتر وارد بازار کار شوند، توانسته ایم رسالت خود را انجام دهیم.


سلیمی در پایان ضمن تقدیر از همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، گفت: امیدوارم این فرآیند تجربه موفقی نسبت به فعالیت‌ هایی که تا به امروز صورت گرفته است، باشد.


 


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 79698
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب