شعار سال
یکشنبه 18 شهریور 1403
  • 1397/08/23 - 08:42
  • - تعداد بازدید: 2845
  • - تعداد بازدیدکننده: 156
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در راستای توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه؛

تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی وحرفه ای و موسسه خیریه فاطمه(س) استان خوزستان منعقد شد

تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی وحرفه ای و موسسه خیریه عزیز فاطمه(س) استان خوزستان در راستای مهارت آفرینی و توانمند سازی اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه منعقد شد.


تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی وحرفه ای و موسسه خیریه عزیز فاطمه(س) استان خوزستان در راستای مهارت آفرینی و توانمند سازی اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه منعقد شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان، این تفاهم نامه در راستای مهارت آفرینی و توانمند سازی اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه و اجرای مفاد اسناد بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با استفاده از توان و ظرفیت دو دستگاه در ارائه آموزش برای دست یابی مددجویان به مهارت مورد نیاز بازار کار منعقد شد.


عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان افزود: این تفاهمنامه با هدف بهره گیری از ظرفیت دو دستگاه در توانمند سازی افراد محروم و آسیب پذیر تحت پوشش مؤسسه با رعایت استانداردها و آئین نامه های آموزشی سازمان به منظور دست یابی آنان به مهارت مورد نیاز بازار کار به امضاء رسید.


وی ادامه داد: تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان در این تفاهم نامه، مشاوره و هدایت آموزشی – شغلی، برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز جامعه هدف مؤسسه با رعایت ضوابط و مقررات سازمان، برگزاری آزمون های ادواری و پایان دوره کارآموزان و صدور گواهینامه مربوطه براساس ضوابط و مقررات جاری سازمان، اولویت دادن به برگزاری آموزش های مورد نیاز مددجویان ساکن مناطق محروم با رویکرد مشاغل خانگی،جذب مساعدت پرسنل سازمان برای کمک به مؤسسه و مددجویان از طریق کسر از حقوق، برگزاری نمایشگاه و سفره مهربانی، بیمه مسئولیت بدنی کارآموزان در برابر حوادث حین آموزش همچنین تشویق و تسهیل در راه اندازی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد برای مددجویان فارغ التحصیل بعد از اخذ مدرک است.


وی اضافه کرد: انجام نیاز سنجی به منظور تأمین نوع و حجم دوره های آموزشی، فراهم سازی زمینه پژوهش و ارزیابی آموزش های مهارتی در بین جامعه  مخاطب با هدف متناسب سازی آموزش ها با نیاز بازارکار، تسهیل برای استفاده حداکثری سازمان از امکانات قابل استفاده مؤسسه در برگزاری دوره های مهارتی مددجویان مخاطب و پرداخت هزینه های مربوط به مشاوره و هدایت شغلی، ثبت نام الکترونیکی و شرکت در آزمون و صدور گواهینامه مطابق تعرفه های مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از تعهدات مؤسسه است.


سواعدی عنوان کرد: تعهدات مشترک دو دستگاه در تفاهم نامه مذکور شامل: معرفی مددجویان آموزش دیده به بنگاه ها و دستگاه ها و ارگان ها و مراکز جذب نیروی کار و نظارت و ارزیابی میزان پیشرفت و رفع موانع است.


 وی خاطرنشان کرد: مدت این تفاهم نامه از تاریخ امضاء به مدت دو سال معتبر است و در صورت تمایل و تداوم فعالیت مشترک هر یک از طرفین تفاهم نامه قابل تمدید است.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان گفت:در صورت بروز هرگونه اختلاف در اجرای تفاهم نامه یا تأخیر و تعویق امور از سوی دو طرف، کمیسیون حل اختلاف متشکل از نمایندگان تام الاختیار اداره کل و مؤسسه تشکیل شده در خصوص مورد و یا موارد اختلاف تصمیم مقتضی اتخاذ می نماید.


گفتنی است، تفاهم نامه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان و مدیرعامل مؤسسه خیریه عزیزفاطمه(س) در 7 ماده و 3 نسخه تنظیم و به امضاء دو طرف رسید.


  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 77156
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب