شعار سال
چهارشنبه 14 شهریور 1403
  • 1400/12/14 - 08:10
  • - تعداد بازدید: 737
  • - تعداد بازدیدکننده: 149
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تعریف چهار کلان پروژه؛ راهکار وزارت مردم برای رسیدگی به مطالبات ملی

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از تعریف چهار کلان پروژه در وزارت مردم برای رسیدگی به مهم‌ترین مطالبات مردم خبر داد.


معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از تعریف چهار کلان پروژه در وزارت مردم برای رسیدگی به مهم‌ترین مطالبات مردم خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقل از مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی، «ضرغام صادقی» درحاشیه نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم گفت: خوشبختانه پس از استقرار و روی کارآمدن دولت سیزدهم همه دولتمردان بویژه دکتر عبدالملکی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متناسب با مطالبات، انتظارات و جهت دهی‌های دولت سیزدهم تلاش های بسیار ارزشمندی انجام و تاکنون بیش از ۲۰۰ اقدام متناسب با انتظارات مردم عزیز انجام شده است.


معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت مردم افزود: این کلان پروژه‌ها جزو مطالبات جدی مردم و دولت انقلاب است؛ دولتی که در گام دوم متولی امور شده و متناسب با ذائقه و نیازهای مردم و همچنین راهنمایی‌ها و ارشادات مقام معظم رهبری گام بر می‌دارد.


وی اشتغال را اولین و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جدی مردم عنوان کرد و گفت: متناسب با نیاز اشتغال مردم تلاش شده تا زیست بوم ملی اشتغال طراحی شود که در این راستا بیش از ۷۰ دستگاه و متولی امر در شورای‌عالی اشتغال در تلاش هستند تا این برنامه مهم را طراحی و عملیاتی کنند.


صادقی افزود: حاصل این طرح تحقق یکی از وعده‌های مهم دولت سیزدهم یعنی اشتغال بالای یک میلیون نفراست.


وی گفت: هر هفته به صورت منسجم و جدی نشست‌های مربوطه برگزار می‌شود و شورای متناسب با این مأموریت‌ها برای پیگیری‌ها طراحی شده است.


معاون امورمجلس، حقوقی و استان‌های وزارت مردم با اشاره به دومین کلان پروژه وزارت مردم یعنی مدیریت یکپارچه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی تابعه این وزارتخانه، ادامه داد: تلاش شده است تا با یک کار علمی، مدیریتی منسجم و یکپارچه انجام شود تا بتوان از ظرفیت شرکت‌های تابعه یک آورده مناسب و اقتصادی برای کمک به سایر بخش‌های تحت مدیریت وزارت مردم استفاده کرد.


وی تصریح کرد: سومین کلان پروژه مهم این وزارتخانه که شخص دکتر عبدالملکی به صورت جدی و مستمر پیگیر آن هستند «طرح تحول نظام بازنشستگی و تأمین اجتماعی» است تا ما بتوانیم در بلندمدت شکافی که ایجاد شده است را به حداقل ممکن برسانیم.


وی افزود: این وزارتخانه به دنبال آن است که یک طرح بازنشستگی نظام‌مند و علمی شکل بگیرد.


صادقی با اشاره به چهارمین کلان پروژه این وزارتخانه گفت: طرح ملی رفع فقر مطلق یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری بوده و هست و این وزارتخانه و شخص وزیر آن را به عنوان یک کلان پروژه در دستور کار اقدامات این وزارتخانه قرار داده است.


صادقی اظهار داشت: تلاش شده تا همه دستگاه‌های متولی امر دور هم جمع شده و در قالب یک کار جمعی برنامه مفصلی را برای رفع فقر مطلق تدوین کنند.


  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 89811
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب