شعار سال
شنبه 17 شهریور 1403
  • 1397/12/18 - 09:59
  • - تعداد بازدید: 2230
  • - تعداد بازدیدکننده: 69
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
فرماندار شهرستان پردیس تأکید کرد:

تسریع و تسهیل اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار توسط دستگاه های اجرایی

فرماندار شهرستان پردیس در چهارمین جلسه شورای مهارت این شهرستان بر همکاری در تسریع و تسهیل طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار و توسعه آموزش های مهارتی در واحدهای صنفی، تولیدی و نهاد های دولتی تأکید کرد.


فرماندار شهرستان پردیس در چهارمین جلسه شورای مهارت این شهرستان بر همکاری در تسریع و تسهیل طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار و  توسعه آموزش های مهارتی در واحدهای صنفی، تولیدی و نهاد های دولتی تأکید کرد.


 به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه ای پردیس، امیرالله حقیقی، فرماندار این شهرستان ارزش و جایگاه شورای مهارت شهرستان را بسیار بالا دانست و افزود: ارزش اقتصادی هر کشور به کار و تولیدات داخلی آن کشور است که موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می شود، بنابراین آموزش مهارت های کاربردی و به روز که بر اساس نیاز های کشور در همه زمینه ها برنامه ریزی شده باشد و بتواند تحول اساسی در کشور ایجاد کند، بسیار مهم و تأثیر گذار است.


حقیقی هدف از تشکیل این شورا را نیازسنجی آموزشی در بخش های مختلف مانند صنایع، اصناف، کشاورزی و گستره پهناور شغل های خدماتی، همچنین ایجاد زمینه برای ارائه آموزش های تخصصی با حذف موازی کاری در دستگاه های مختلف دانست و گفت: هر فردی باید در کنار اندوخته ی علمی خود از مهارتی متناسب نیز برخوردار باشد تا بتواند ضمن بهره گیری از تحصیلات و توانایی خود با کارآفرینی، در آمدزایی و ایجاد اشتغال، در پیشرفت و توسعه متناسب با تغییرات تکنولوژی در کشور نیز موثر باشد.


در ادامه آزاده ریاحی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان پردیس به ارائه گزارش مبسوطی در خصوص اقدامات صورت گرفته در سال 97 و نحوه عملکرد آموزشی، آزمونی و فعالیت های مرکز در زمینه های مختلف پرداخت.


ریاحی با اشاره به ارائه آموزش های مهارتی در  بیش از 10 کارگاه آموزشی، گفت: نصب و سیم کشی تجهیزات الکتریکی، راه اندازی موتورهای تک فاز و سه فاز، برق صنعتی، اتوماسیون اداری، تعمیرتلفن همراه، سیم پیچی موتورهای الکتریکی، عیب یابی دستگاه های سردکننده خانگی و تجاری، برقراری ارتباط با گردشگران، کشتکار گلخانه ای و پرورش توت فرنگی از رشته های ارائه شده در بخش دولتی این مرکز است.


وی در ادامه تصریح کرد: نگاه جدید این مجموعه، نگاه کیفیت بخشی به آموزش های فنی و حرفه ای است و بخش دولتی در زمینه هایی سرمایه گذاری می‌کند که بخش خصوصی توان ورود به آن عرصه را نداشته باشد.


رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان پردیس در پایان خواستار آماده سازی زیرساخت های لازم برای شناسایی رشته های مورد نیاز بخش های مختلف و برگزاری آزمون های سنجش مهارت در مراکز دولتی و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد این شهرستان شد.


 


 


  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 79683
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب