شعار سال
شنبه 17 شهریور 1403
  • 1397/10/30 - 12:22
  • - تعداد بازدید: 2067
  • - تعداد بازدیدکننده: 87
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
امام جمعه شهرستان لردگان تأکید کرد:

ترویج فرهنگ مهارت آموزی در راستای ایجاد اشتغال پایدار ضروری است

امام جمعه شهرستان لردگان در دیدار با سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری بر ضرورت ترویج فرهنگ مهارت آموزی در راستای ایجاد اشتغال پایدار تأکید کرد.

 امام جمعه شهرستان لردگان در دیدار با سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری بر ضرورت ترویج فرهنگ مهارت آموزی در راستای ایجاد اشتغال پایدار تأکید کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری، آماره، سرپرست،  رئیس حراست  و جمعی از کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این استان با حجت الاسلام مهدی تاجزاد، امام جمعه شهرستان لردگان دیدار کردند.


امام جمعه شهرستان لردگان با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای باید به مردم شناسانده شود، بر ترویج فرهنگ مهارت آموزی در راستای ایجاد اشتغال پایدار تأکید کرد.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با شعارها و تبلیغات سال های قبل نمی توان آموزش فنی و حرفه ای را شناساند، تأکید کرد: آموزش فنی و حرفه ای  باید فعالیت خود را گسترش دهد.


وی اشاره کرد: منطقه لردگان مردمی بسیار خونگرم و فعال دارد ولی باید فرهنگ سازی در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای صورت گیرد تا مردم راه های درآمد و اشتغال را بشناسند.


وی ادامه داد: فرمانداری آمادگی کامل دارد تا در خصوص برنامه های فنی و حرفه ای و همچنین راهنمایی مردم به سوی مهارت آموزی با آموزش فنی و حرفه ای شهرستان لردگان همکاری کند.


فرماندار شهرستان لردگان افزود: آموزش های مهارتی و توانمندسازی مردم یکی از گزینه های توسعه و پیشرفت هر جامعه است و مهارت آموزی راهی برای دستیابی به  عدالت اقتصادی است.


حجت الاسلام تاجزاد گفت: در اسلام بیکاری را بسیار نکوهش کرده اند و یکی از دلایل مهم بیکاری در جامعه را می توان فقدان مهارت دانست.


وی گفت: مهارت آموزی موجب کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار می شود.


سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان لردگان، گفت: در شهرستان لردگان در بخش آموزشی دولتی 152 هزار و 249 نفر - ساعت آموزش که معادل 457 نفر آموزش دیده است و عملکرد کلی این مرکز در بخش های روستایی، عشایری، جوار دانشگاه، محیط کار واقعی، اصناف و ...  321 هزار و 581 نفر - ساعت (یک هزار و 347 نفر) در سطح شهرستان است.


وی گفت: مهارت آموزی می تواند راهی برای تأمین معیشت اعضای جامعه باشد و یکی از راههای حفظ جوانان از انحرافات مختلف و توانمندسازی آنان در جهت زندگی سالم آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای است.


آماره ضمن اشاره به این که برنامه های جدید فنی و حرفه ای در کشور به سوی آموزش های هدفمند برای اقشار مختلف و همراه با نیازسنجی های لازم است، خواستار همکاری فرمانداری شهرستان لردگان در توسعه فرهنگ مهارت آموزی شد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 78468
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب