شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1399/01/27 - 14:04
  • - تعداد بازدید: 3658
  • - تعداد بازدیدکننده: 129
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

تبیین برنامه های محوری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حوزه توسعه مدیریت و منابع

حسین فیروزی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نخستین گردهمایی مجازی مدیران ستادی و استانی سازمان در سال جاری به تبیین رویکردهای جدید و برنامه های محوری حوزه مذکور در سال 1399 پرداخت.

حسین فیروزی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نخستین گردهمایی مجازی مدیران ستادی و استانی سازمان در سال جاری به تبیین رویکردهای جدید و برنامه های محوری حوزه مذکور در سال 1399 پرداخت.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، حسین فیروزی در این گردهمایی از همدلی سازمانی در شرایط شیوع ویروس کرونا با مشارکت ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای در اختصاص ظرفیت مهارت آموزی به خدمت رسانی در حوزه سلامت کشور تقدیر کرد.


فیروزی در ادامه گفت: سال مالی 1398 را با توجه به شرایط فعلی دولت، در وضعیت نسبتاً مطلوبی به پایان می رسانیم و این درحالی است که با عنایات رئیس محترم سازمان، تغییر قابل توجهی در بودجه جاری استان ها و تأمین منابع مالی و رفاهی استان ها نسبت به گذشته صورت گرفته است (اجراي ٥٠ درصد فوق العاده شغل در ماه اسفند كاملاً در جهت عدالت در پرداخت ها بود(.


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان گفت: دستورالعمل بودجه سال 1399 با توجه به شرایط جاری کشور و الزامات جدید با رعایت اصل صرفه جویی و توجه بیشتر به منابع سازمانی در دست تهیه است.


فیروزی در ادامه بر دقت و توجه مدیران استانی برای بهره گیری حداکثری از منابع مالی و ظرفیت بودجه استان ها با تعامل اثر بخش با استانداران و سازمان برنامه و بودجه استان، شورای مهارت استان و ...  برای انجام مطلوب مأموریت های اصلی سازمان تأکید کرد.


وی با اشاره به 114پروژه نیمه تمام استانی، از تأمین اعتبار 33 درصدی برای پروژه های مذکور خبر داد و گفت: پس از تأمین اعتبار بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی را در تکمیل این پروژه ها شاهد بوده ایم.


معاون توسعه مدیریت و منابع گفت: مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها تلاش خود را در بهره گیری از ظرفیت های استانی از جمله اعتبارات مصوب سفرهای رئیس جمهوری به کار گیرند تا تکمیل پروژه ها با مهندسی مطلوب صورت گیرد.


وی در ادامه «واگذاری و خرید خدمات آموزشی» را به عنوان اولویت استان ها در سال جهش تولید عنوان کرد و گفت: شیوه نامه برنامه مذکور تا هفته آینده ابلاغ خواهد شد.


فیروزی با تأکید بر «صرفه جویی در منابع سازمان» از تشکیل کارگروهی در ستاد به منظور سرعت بخشی  به بودجه بندی استان ها خبر داد و گفت: دستورالعمل صرفه جویی و بودجه سازمان در سال 1399 تا چند روز آینده ابلاغ می شود.


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان با تأکید بر توسعه «آموزش های مهارتی مجازی» بیان کرد: لازم است نیازسنجی آموزشی توسط استان ها صورت بگیرد و با اعلام به ستاد، تأمین محتوا با همکاری ستاد و استان انجام شود.


حسین فیروزی در ادامه افزود: دبیرخانه «مجمع مربیان و کارشناسان سازمان» در ستاد تشکیل شده است و ن دبیر مجمع انتخاب شده او انتخاب مربیان و کارشناسان در سطوح شهرستانی و استانی آغاز شده است است.


وی در ادامه بیان کرد: دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با روز معلم، اولین نشست مجمع مربیان و کارشناسان سازمان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود و لازم است در انتخاب مربیان وکارشناسان استان ها مطابق دستورالعمل تسریع شود.  


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان، بر تلاش و توجه بیشتر در توسعه دولت الكترونيك، توسعه ميز خدمت الكترونيك، اتوماسيون اداري و توسعه آموزش هاي مجازي در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان سیاست محوری رئیس سازمان تأکید کرد.


فیروزی از ایجاد زیرساخت های مطلوب، ظرف دو ماه اخیر در حوزه فناوری اطلاعات در ستاد سازمان خبر داد و گفت: تجهیزات زیرساختی در ستاد فراهم شده است و استان ها هم باید از این ظرفیت استفاده حداکثری کنند.


وی در ادامه با تأکید بر «توسعه خدمات الکترونیک» به ذینفعان و مخاطبان گفت: توسعه میزخدمت الکترونیک در ستاد و استان ها با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور برای خدمت رسانی مناسب غیر حضوری به ارباب رجوع با هدف افزایش رضایتمندی مخاطبان و ارتقای روحیه و آرامش مردم باید در دستور کار قرار گیرد.


رضایت ارباب رجوع


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تأکید کرد: در سال جهش تولید با حضور فعال فنی و حرفه ای در کارگروه های استانی مرتبط به برنامه های استان با توسعه ارتباطات بین بخشی در توسعه خدمات ادارات کل از ظرفیت های استانی حداکثر استفاده شود.


فیروزی بیان کرد؛ امروز مردم در مقابله با ویروس كرونا آسيب اقتصادي و رواني ديده اند، حمايت رواني مردم وظيفه خطير ما است و در این روزها باید به رضایت ارباب رجوع بيش از گذشته اهميت دهیم.


وی در خاتمه بر تمرکززدایی، واگذاری اختیارات به سطوح شهرستانی، انتصاب مدیران حرفه ای بر اساس شایسته سالاری، انتصاب بانوان توانمند در سطوح مدیریتی، جوان گرایی در انتصابات و توجه به اصلاح نظام اداری در گام دوم انقلاب تأکید کرد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 83540
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب