شعار سال
یکشنبه 18 شهریور 1403
  • 1397/08/06 - 11:39
  • - تعداد بازدید: 2066
  • - تعداد بازدیدکننده: 61
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در 6 ماهه نخست سال جاری؛

بیش از 900 هزار نفر- ساعت آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای توسط بخش خصوصی استان کردستان ارائه شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان از ارائه بیش از 900 هزار نفر – ساعت آموزش های مهارتی توسط آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای این استان در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان از ارائه بیش از 900 هزار نفر – ساعت آموزش های مهارتی توسط آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای این استان در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان، سید جمیل احمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای این استان از ارائه از 936 هزار و 238 نفر- ساعت آموزش های فنی و حرفه ای توسط آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای این استان در 6 ماهه نخست سال جاری در سطح استان خبر داد.


سید جمیل احمدی افزود: از مجموع آموزش های ارائه شده در این بخش، 3  هزار و 534  نفر- دوره  در خوشه خدمات، 389  نفر- دوره در خوشه صنعت، 316  نفر- دوره در خوشه فرهنگ و هنر و 2  نفر- دوره در خوشه کشاورزی آموزش های فنی و حرفه ای را  سپری کرده اند.


مدیرکل اموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: از مجموع 134  آموزشگاه فنی  و حرفه ای آزاد در سطح استان، 11   آموزشگاه مختص برادران و 80 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای مختص خواهران و 43 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به صورت دو منظوره به ارائه آموزش های مهارتی به مردم استان کردستان در حال خدمت رسانی هستند.


این مقام مسئول گفت: این آموزش ها در رشته هایی نظیرفناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، امور مالی و بازرگانی، معماری، تاسیسات، برق، الکترونیک، صنایع دستی (دوخت های سنتی ) هنرهای تجسمی، فرش و امور زراعی  صورت می گیرد.


احمدی با اشاره به حضور پر رنگ بانوان در فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای  از اختصاص 554 هزار  و 504  نفر- ساعت آموزش های فنی و حرفه ای در بخش خدمات به این قشر از جامعه خبر داد.


در پایان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان ابراز امیدواری کرد تا با زمینه سازی لازم برای ورود بخش خصوصی به حوزه آموزش های فنی و حرفه ای  شاهد رشد و توسعه بیش از پیش آموزش های مهارتی در سطح استان باشیم.


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 76851
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب