شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1398/10/17 - 10:10
  • - تعداد بازدید: 2571
  • - تعداد بازدیدکننده: 124
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در 9 ماهه سال جاری؛

بیش از 5 هزار نفر دانش آموز در طرح ایران مهارت در استان بوشهر از آموزش های مهارتی بهره مند شدند

در نه ماهه سال جاري 5 هزار و 500 دانش آموز در طرح ايران مهارت در استان بوشهر از آموزش های مهارتی بهره مند شدند.



 


در نه ماهه سال جاري  5 هزار و 500 دانش آموز در طرح ايران مهارت در استان بوشهر از آموزش های مهارتی بهره مند شدند.


به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، در این طرح 60 ساعت مهارت آموزی برای دانش آموزان متوسطه اول در نظر گرفته شده است و دانش آموزان می توانند با ادامه آموزش های تکمیلی گواهینامه فنی و حرفه ای را نیز دریافت کنند.


عبدالمجید دراهکی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر،  با بيان اينکه اغلب اين آموزش ها در حوزه صنايع دستي  فناوري اطلاعات بوده است، افزود: صنايع دستي، فناوري اطلاعات، هنرهاي تجسمي، بهداشت و ايمني، فرش، معماري، صنايع پوشاک، صنايع غذايي و خدمات تغذيه اي از رشته هاي آموزشي در این طرح بوده است که در بيش از 80 درصد مدارس متوسطه اول سطح استان اجرايي شده است.


دراهکی گفت: اجرای این طرح موجب نهادینه سازی مهارت ها، شفاف سازی منزلت مشاغل و ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در دانش آموزان می شود.


وی با بيان اينکه طرح ايران مهارت شامل همه مدارس دولتي ، غير دولتي و هيات امنايي مي شود، گفت: این طرح  بر مبنای سند تحول بنیادی توسعه آموزش هاي مهارتي و با هدف افزایش مهارت، توانایی و شناسایی استعداد های دانش آموزان و بر اساس تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مدارس دوره متوسطه اول اجرا می شود.


وی با اشاره به اینکه در این طرح دانش آموزان در کنار دروس کار و فناوری و هنر، با مهارت های عملی این حوزه ها نیز آشنا می شوند تصريح کرد: آموزش مهارت های فنی و اجتماعی، افزایش آگاهی دانش آموزان در رابطه با مشاغل و بازار کار آن ها و کمک به هدایت تحصیلی دانش آموزان در هنگام انتخاب رشته های دانشگاهی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 83154
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب