شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/05/07 - 09:46
  • - تعداد بازدید: 2793
  • - تعداد بازدیدکننده: 94
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در 4 ماهه نخست سال جاری؛

بیش از 3 هزار نفر روستایی و عشایرنشین در استان اصفهان از آموزش های مهارتی بهره مند شدند

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ريزي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان از حضور 3 هزار و 162 نفر روستایی و عشایرنشین اصفهان در طرح مهارت آموزی در 4 ماه نخست جاری خبر داد.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ريزي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان از حضور 3 هزار و 162 نفر روستایی و عشایرنشین اصفهان در طرح مهارت آموزی در 4 ماه نخست جاری خبر داد.


به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان، عباس مهديان، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ريزي این اداره كل با اشاره به شعار پنجمین روز هفته ملی مهارت به نام " روستائیان و عشایر، عدالت اجتماعی " گفت: طبق آمار به دست آمده در 4 ماه نخست جاری در بحث آموزش روستاییان حدود 3 هزار و 15 نفر در قالب 310 هزار و 488 نفر-ساعت آموزش دیدند.


وی تصریح کرد: حدود 60 تا 70 رشته آموزشی برای روستاییان در نظر گرفته شده است که شامل: گروه‌های امور باغی، دامی، زراعی، شیلات، مالی و بازرگانی، برق، خدمات آموزشی، ساختمانی، صنایع پوشاک، خودرو، صنایع دستی، صنایع غذایی، نساجی، طلا و جواهرسازی، فناوری اطلاعات، گیاهان دارویی، معماری، هتلداری، هنرهای تجسمی، و تزئینی و .. .است که هر کدام به رشته‌های مختلف تقسیم‌بندی شده است.


معاون آموزش، پژوهش و برنامه ريزي اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان ادامه داد: در بحث آموزش عشایر 147 نفر در قالب 13 هزار و 365 نفر- ساعت در 4 ماهه نخست امسال در رشته‌های مختلف آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.


وی با اشاره به اعزام گروه‌های سیار استاد کار و تجهیزات به مناطق عشایر نشین استان اصفهان، بیان داشت: آموزش‌ گروه‌های صنایع پوشاک، چرم و پوست، صنایع دستی، دوخت‌های سنتی، فرش، صنایع غذایی و فناوری اطلاعات از جمله آموزش‌هایی بود که در رشته‌های متعدد به عشایر آموزش داده شد.


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 81260
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب