شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/02/24 - 10:17
  • - تعداد بازدید: 2216
  • - تعداد بازدیدکننده: 84
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بیش از 26 هزار نفر - دوره آموزش های مهارتی در سال گذشته در استان مرکزی ارائه شد

26 هزار و 697 نفر – دوره آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در سال گذشته در استان مرکزی ارائه شد.

 


26 هزار و 697 نفر – دوره آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در سال گذشته در استان مرکزی ارائه شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی، حمیدرضا رستمی، معاون آموزش اداره کل فنی و حرفه ای این استان با اشاره به عملکرد آموزشی این اداره کل در سال 97، از تحقق 143 درصدی عملکرد آموزش فنی و حرفه ای این استان خبر داد.


 معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیان اینکه آموزش ها در بخش دولتی کاملا رایگان است، افزود: این آموزش ها در 21 مرکز آموزش دولتی و در 112 کارگاه آموزشی در استان انجام شده است.


 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 268 آموزشگاه فنی و حرفه ای  آزاد در سطح استان فعال هستند، ادامه داد: در سال گذشته 11 هزار و 171 نفر- دوره  آموزش مهارتی در بخش خصوصی ارائه شده است.


 رستمی اضافه کرد: تمام تلاش و توان خود را برای اینکه آموزش ها کاملا کیفی و بر اساس استانداردها، نیاز بازار کار و تقاضای جامعه ارائه شود،  بکار گرفته ایم.


وی در ادامه به  اجرای طرح تکاپو در سطح استان اشاره کرد و گفت: در این طرح پس از  نیاز سنجی،  شناسایی نیازهای اقتصادی بازار کار،  سنجش پتانسیل استان و منطقه آموزش مهارتی ارائه می شود.


 معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی با اشاره به طراحی مدل SWOT برای مراکز آموزش فنی و حرفه ای، گفت: این مدل دقیقا ظرفیت و پتانسیل را مشخص می کند و اینکه چه دوره هایی را آموزش می دهید و بر اساس طرح تکاپو چگونه می توانید دوره اموزشی را توسعه دهید و چه رشته هایی آموزشی را می خواهد ایجاد کنید و اینکه چه رشته هایی بازار کار ندارد و دیگر نیاز به آموزش آنها نیست و باید حذف شود.


 وی گفت: این دو طرح بعد از تصویب در شورای عالی مهارت استان اجرایی خواهند شد تا دوره ها کاملا کیفی و تقاضا محور باشد.


 این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 16 هزار کار آموز در دوره های مهارتی ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد، 15 هزار نفر به آزمون معرفی شدند و جمعاٌ 74 درصد قبولی در آزمون داشتیم.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 80618
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب