شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/03/13 - 11:43
  • - تعداد بازدید: 3482
  • - تعداد بازدیدکننده: 79
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در سال 1397؛

بیش از 2 هزار و 500 نفر آموزش های مهارتی را در صنایع استان بوشهر فرا گرفتند

2 هزار و 550 نفر آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای را در صنایع استان بوشهر در سال گذشته فرا گرفتند.

2 هزار و 550 نفر آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای را در صنایع استان بوشهر در سال گذشته فرا گرفتند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی،  مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای این استان در نشست برنامه ریزی آموزش های مهارتی صنایع استان، از برنامه ریزی برای ارائه آموزش های مهارتی در کارگاه های جوارصنایع، صنایع ضمن کار و اصناف استان خبر داد.


 وی افزود: بیش از 180 دوره آموزشی برای برای 2 هزار و 550 نفر از شاغلان صنایع استان بوشهر در سال 97 آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای برگزار شده است.


دراهکی لزوم تعامل دو جانبه آموزش فنی و حرفه‌ای و صنایع را برای توسعه منابع انسانی ضروری دانست و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری آموزش های مهارتی برای بیش از 2 هزار و 700 نفر از شاغلان صنایع استان در بیش از 190 دوره آموزشی برگزار می شود.


وی  با بیان این‌که اجرای برنامه‌های آموزشی در صنایع برای توسعه منابع انسانی و یا توسعه منابع بهره‌برداری‌کننده یا استفاده‌کننده از خدمات آن‌ها یک اصل است، افزود: اگر صنایع به دنبال توسعه هستند و افقی را برای خود در نظر گرفته‌اند، باید یک بخش عمده از برنامه‌ریزی‌های خود را بر توسعه منابع انسانی متمرکز کنند که تحقق این امر بدون تعامل با آموزش فنی و حرفه‌ای امکان‌پذیر نیست.


دراهکی با بیان اینکه آموزش های مهارتی در صنایع در راستای بالا بردن کیفیت و بهره وری صنایع در حمایت از تولید ملی صورت می گیرد، تصریح کرد: اگر صنایع به دنبال توسعه خود هستند باید یک بخش عمده از برنامه‌ریزی‌های خود را بر توسعه منابع انسانی قرار دهند زیرا تنها با توسعه ماشین‌آلات، ساخت‌ وساز و توسعه کمّی بدون توجه به ارتقای سطح مهارت نیروی انسانی، دستیابی به توسعه محقق نمی شود.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال، حمایت از تولید داخلی، افزایش سطح مهارت شاغلان، حفظ شغل، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید گفت: یکی از رویکردها و سیاست‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری تأکید بر سفارشی‌کردن آموزش‌ها است. به طوری‌که اعتبارات به سمتی هدایت شود که آموزش‌ها برابر سفارش و نیاز بازار کار انجام شود.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 80886
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب