شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1398/08/06 - 12:31
  • - تعداد بازدید: 3741
  • - تعداد بازدیدکننده: 126
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در 6 ماهه اول سال جاری؛

بیش از 2 هزار نفر در روستاهای استان گلستان از آموزش های مهارتی بهره مند شدند

سید علیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان از آموزش 2 هزار و 966 نفر در روستاهای این استان خبر داد.

 


سید علیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان از آموزش 2 هزار و 966 نفر در روستاهای این  استان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان،سید علیرضا حسینی طلب، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای این استان با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه روستائیان و عشایر به عنوان عناصر پیشرو و تسهیل گر در زمینه های برنامه ریزی محلی و توسعه فعالیت اقتصادی می کنند، لذا ضرورت دارد توانمندسازی مهارت در مناطق روستایی نهادینه شود.


حسینی طلب تصریح کرد؛ برنامه ریزی میان مدت و کوتاه مدت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برگرفته از اقلیم و زیست بوم روستا و نیز برنامه های آتی دستگاه های اجرایی و نهادها و گروه های اجتماعی سنگ بنای نیازسنجی آموزش فنی و حرفه ای استان است و تلاش کردیم با برنامه ریزی مناسب برگفته از الگوی طرح تکاپو، مناطق روستایی استان را از این طرح بهره مند کنیم.


وی در ادامه با ارائه آمار عملکرد مناطق روستایی این استان افزود: 77 دوره مهارتی برای 2 هزار و 966 نفر در 164 حرفه آموزشی در 6 ماهه نخست سال جاری برگزارشد.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان،  در خصوص آموزش در حوزه مهارت آموزی در محیط کار واقعی گفت: هدف از اجرای این طرح آشنایی مهارت آموزان با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کار آفرینی است.


حسینی طلب  افزود: در6 ماهه اول سال جاری تعداد هزار و 141 نفر مهارت آموز در 400 کارگاه دارای مجوز مهارت آموزی در محیط کار واقعی آموزش های مهارتی را فرا گرفتند که از این تعداد 301 نفر زن و 841 نفر مرد است.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان بیان کرد: تعهد سال جاری این اداره کل در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی هزار و 951 نفر  است که تاکنون در حدود 58 درصد از این تعهد اجرا شده است.


حسینی طلب در خصوص عملکرد آموزشی بخش خصوصی گفت: در 6 ماهه اول سال جاری ، 19 هزار و 353 نفر توسط آموزشگاه های فنی وحرفه ای آزاد استان آموزش های مهارتی را فرا گرفتند که 13 هزار و 425 نفر خانم و 5 هزار 928 نفر آقا است.


وی افزود: خوشه خدمات با 16 هزار 445 نفر تعداد کار آموز بیشترین و خوشه کشاورزی با 298 نفر کار آموز دارای کمترین کار آموز است .


حسینی طلب تصریح کرد: بیشترین تعداد کار آموز در رشته فناوری اطلاعات با 9 هزار و 35 نفر و کمترین آن در رشته های کنترل ابزار دقیق و مکانیک با 1 کار آموز است.


شایان ذکر است در حال حاضر تعداد 352 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در استان فعال است.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 81793
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب