شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/07/16 - 11:04
  • - تعداد بازدید: 3021
  • - تعداد بازدیدکننده: 112
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در شش ماهه اول سال جاری؛

بیش از 14 هزار نفر آموزش های مهارتی را در استان اردبیل فرا گرفتند

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان اردبیل از ارائه آموزش های مهارتی به 14 هزار و 305 نفر در شش ماهه اول سال جاری در این استان خبر داد.

 


مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان اردبیل از ارائه آموزش های مهارتی به  14 هزار و  305 نفر در شش ماهه اول سال جاری در این استان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل، محمد پورقلی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای این استان با اعلام این خبر گفت: در بخش آموزش در مراکز ثابت که عموما آموزشهای پایه‌ای و تخصصی را شامل می‌شود، در سال جاری 1 میلیون و 48 هزار و 66 نفر-  ساعت معادل 4 هزارو 786 نفر- دوره آموزش دیده‌اند.


پورقلی، با اشاره به اهمیت و نقش و جایگاه آموزش های فنی و حرفه‌ای، افزود: در راستای ماموریتها و رسالت خطیر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که همان تربیت نیروی کار ماهر و متخصص و ارتقای سطح مهارتی شاغلان در جامعه است، استان اردبیل بیش از 5 میلیون نفر- ساعت، در  مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، صنایع، سیار و طرح نوین کارآموزی در محیط کارواقعی و همچنین 196 آموزشگاه آزاد فعال، در بخشهای مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی در آموزش های فنی و حرفه‌ای را به متقاضیان ارائه داده است.


مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان اردبیل با اشاره به آموزش های سیار و روستایی گفت: به منظور جبران کمبود مراکز ثابت در نقاط دور دست و فاقد مرکز که سرمایه‌گذاری در آن نقاط مقرون به صرفه نيست اداره کل این استان در شش ماهه اول سال جاری توانسته در مناطق محروم، روستاها و عشایر در قالب آموزش روستائیان که به عنوان آموزش در مناطق روستایی برگزار شده، 187 هزار و 862 نفر- ساعت معادل 576 نفر- دوره خدمات آموزشی ارائه کند.


وی به آموزش های ارائه شده در پادگانهای نظامی و ندامتگاه ها اشاره کرد و گفت: 1 میلیون 686 هزار و 360 نفر - ساعت معادل یک هزارو 151 نفر -دوره در بخش پادگان و زندان خدمات آموزشی ارائه شده است.


پورقلی بیان کرد: آموزش در مراکز ضمن کار(آموزش در صنایع) با توجه به موقعیت صنعتی استان اردبیل و ضرورت تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع این استان، مراکز آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این استان نسبت به آموزش 15 هزار و 699 نفر-  ساعت  معادل 106 نفر- دوره در بخش  صنایع و بنگاه های اقتصادی دوره های مهارتی را برگزار نماید.


وی افزود:  در بخش طرح نوین مهارت آموزی در محیط کار واقعی و مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی 41 هزار و 783 نفر - ساعت معادل 193 نفر- دورآموزش های مهارتی ارائه شده است.


 محمد پورقلی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به اینکه بخش خصوصی بازوی توانمند، بخش دولتی در ارائه آموزشهای فنی و حرفه‌ای و مهارتی است، یادآور شد: در بخش خصوصی آموزشگاههای آزاد در شش ماهه اول سال جاری 1 میلیون و 465 هزارو 13  نفر- ساعت معادل 6 هزار 860 نفر – دوره مهارتی به متقاضیان ارائه شده است.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 81673
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب