شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/03/05 - 17:39
  • - تعداد بازدید: 3360
  • - تعداد بازدیدکننده: 396
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
طی دو ماه گذشته؛

بیش از یک هزار نفر روستایی، عشایر و افراد ساکن در مناطق مرزی مازندران آموزش های مهارتی را فرا گرفتند

یک هزار و 257 نفر از روستائیان، عشایر و افراد ساکن در مناطق مرزی استان مازندران طی دو ماه گذشته آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

 


یک هزار و 257 نفر از روستائیان، عشایر و افراد ساکن در مناطق مرزی استان مازندران طی دو ماه گذشته آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، امیر جمشیدی،  معاون آموزشی این اداره کل گفت: آموزش های فنی و حرفه ای در روستا و محل کوچ عشایر و یا نقطه مرزی به افراد متقاضی ارایه شده است.


وی افزود: با توجه به به نقش و اهمیت آموزش مهارت های روستایی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای توانمند سازی و افزایش مهارت نیروی انسانی در بخش روستایی و اجرای سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان و سایر اسناد بالا دستی و همچنین با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، برنامه هایی را به منظور توسعه آموزش های فنی و حرفه ای معطوف به ایجاد شغل در مناطق روستایی و کمک به ایجاد فرصت شغلی جدید و احیا مشاغل خانگی روستاییان تدوین کرده و در حال اجراست.


جمشیدی افزود: گستره آموزش های روستایی، روستاها، مناطق عشايري، شهرهايي كه مراكز آموزش فني و حرفه‌اي ندارند و حاشيه شهرهاي بزرگ است که آموزش های فنی و حرفه ای مازندران با توجه به شرایط محیطی و بومی در زمینه آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به روستاییان فعال است.


 وی گفت: هدف از این آموزش ها این است که نیروهای فعال کار روستاها پس از کسب مهارت به جای نیاز به مهاجرت به سایر مناطق بتوانند با توجه به پتانسیل های موجود در خود روستاها مشغول به فعالیت های پایدار شوند.


جمشیدی افزود: از جمله رویکرد های سازمان در آموزش روستایی، ايجاد پايگاه‌هاي آموزشي در مركز دهستان ها، نيازسنجي آموزشي مشاغل و حرفه‌هاي روستايي، بهره‌گيري از مربيان كشاورزي مراكز در آموزش روستايي، ايجاد مركز تخصصي كشاورزي منطقه‌اي، تهيه استانداردهاي مهارت روستايي بومي و محلي و اهميت دادن كارآفريني روستايي است.


 وی گفت: این آموزش ها در 4 خوشه صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاوری و در 80 حرفه فنی شامل: مکانیک تیلر و تراکتور، نازک دوز زنانه، برقکار ساختمان، پرورش قارچ دکمه ای و ... در سراسر استان مازندران گرفته و همچنین  این آموزش در 62 روستا در 54 حرفه در حال اجرا است.


معاون فنی و آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در بیان اهداف طرح آموزش روستایی گفت: برای بالابردن سطح افزایش مهارت فنی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها و پیگیری مهاجرت معکوس، ایجاد صنایع تبدیلی، رونق تولید و افزایش درآمد و بهبود وضعیت رفاه و معیشت روستاییان و عشایر این طرح انجام می شود.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 80817
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب