شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/07/07 - 15:31
  • - تعداد بازدید: 2980
  • - تعداد بازدیدکننده: 130
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در 6 ماهه اول سال جاری؛

بیش از یک هزار نفر از زندانیان در زندان های استان مازندران از آموزش های مهارتی بهره مند شدند

در 6 ماهه اول سال جاری، یک هزار و 273 نفر از زندانیان در زندان های استان مازندران از آموزش های مهارتی بهره مند شدند.

 


در 6 ماهه اول سال جاری،  یک هزار و 273 نفر از زندانیان در زندان های استان مازندران از آموزش های مهارتی بهره مند شدند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران، سید حسین درویشی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان با اعلام این خبر گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اصلاح و تربیت زندانیان و ایجاد اشتغال برای آنان موثر بوده و در کاهش معضلات اجتماعی نقش بسزایی دارد.


وی در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان افزود: بیکاری یکی از علل اصلی بزهکاری و جرم در جامعه است کسانی که شغل ندارند به کارهای خلاف قانون روی آورده و راهی زندان می‌شوند.


درویشی افزود: این اداره کل در راستای انجام رسالت سازمانی خود با برنامه‌ریزی و رویکرد جدید تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با ارایه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و فراهم نمودن زمینه اشتغال موجبات بازگشت مناسب با آینده خوب زندانیان به جامعه را فراهم کند.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران با تاکید بر این مطلب که فراگیری آموزش‌های مهارتی با ایجاد اشتغال برای زندانیان در بازگشت موثر آنان به جامعه بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: یادگیری آموزش‌های فنی و مهارتی برای مددجویان علاوه بر ایجاد شرایط اشتغال، موجب تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آنان نیز می‌شود.


 این مقام مسئول تاکید کرد: نیروی متخصص و ماهر در پیشرفت کشور تاثیرگذار است و در مسیر توسعه، نیروی انسانی ماهر و متخصص یکی از مهمترین و کارآمد ترین ابزارها محسوب می‌شود.


وی با اشاره به فعالیت‌های کارگاه های آموزش فنی و حرفه‌ای مستقر در زندان های استان گفت: در حال حاضر ۳۹ حرفه مهارتی در ۳۳ کارگاه در ۱۱زندان این استان آموزش های مهارتی ارایه می‌ دهند که برای تقویت این مراکز مربیان مجرب و تجهیزات مناسبی را به منظور آموزش مددجویان اعزام می‌شود.


مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان مازندران افزود: تمامی این رشته‌ها بر اساس سرفصل‌ها و استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اولویت آموزش‌های عملی و توسط مربیان اعزامی از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اجرا می‌شود.


وی گفت: آزمون‌های پایان دوره این دوره‌ها توسط آزمونگران اعزامی اداره کل اخذ و گواهینامه‌های مهارت مددجویان پذیرفته شده در آزمون‌ها بدون ذکر نامی از محل آموزش و دقیقاً همانند گواهینامه‌های صادره با کد استاندارد بین‌المللی در مراکز سطح شهر صادر و تحویل مددجویان می‌شود.


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 81607
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب