شعار سال
چهارشنبه 14 شهریور 1403
  • 1400/09/21 - 13:45
  • - تعداد بازدید: 1901
  • - تعداد بازدیدکننده: 152
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بستر همکاری و توسعه فعالیت طرح کارآفرینی مهارتی روستایی اجرا می شود

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از ایجاد و توسعه فعالیت طرح کارآفرینی مهارت بنیان روستایی به صورت آنلاین و حضوری برای توانمندسازی کارآفرینی و اشتغال روستایی خبر داد.


سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از ایجاد و توسعه فعالیت طرح کارآفرینی مهارت بنیان روستایی به صورت آنلاین و حضوری برای توانمندسازی کارآفرینی و اشتغال روستایی خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تفاهم نامه همکاری آموزش و اشتغال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان مردم نهاد حامیان نوآوری و توانمندسازی نت، با هدف  فراهم آوردن بستر همکاری و توسعه فعالیت طرح کارآفرینی روستائیان و استفاده از ظرفیت‌های متقابل، 21 آذر سال جاری، به امضای محمد رضا شاه پسند، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و داود فدایی، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره  موسسه حامیان اشتغال و کارآفرینی نت رسید.


بنابراین گزارش، شاه پسند، معاون آموزش در این مراسم با اشاره به اهمیت آموزش مهارت به روستائیان، گفت: برای خدمت رسانی در حوزه کسب و کارهای روستایی، مبتنی بر فناوری نوین بیش از هر چیز فرهنگ سازی مهارت آموزی، اشتغال و کارآفرینی حائز اهمیت است.


وی ادامه داد: اجرای این طرح در مناطق محروم و روستایی استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان،  البرز، تهران، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، مرکزی، قزوین، زنجان، قم و لرستان می تواند خلق ثروت و ارزش افزوده را برای مردم به دنبال داشته باشد.


در ادامه داود فدایی، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره  موسسه حامیان اشتغال و کارآفرینی نت، با اشاره به این موضوع که اشتغال در منطقه ویژه روستایی که با کمبود آب مواجه هستند، گفت: با انعقاد تفاهم نامه مذکور تأمین مواد غذایی، تولید محصولات نوآورانه تحقق می یابد و پیامد آن تثبیت جمعیتی به ویژه مهاجرت معکوس به روستاها خواهد بود.


وی افزود:شناخت بازار قبل از تولید محصول مبتنی بر بازازشناختی، بازار سازی و بازارسنجی را عرضه می کند و یکی از اهداف ما نیز توانمندی جوامع روستایی مبتنی بر این الگو است.


برگزاری دوره های توانمندسازی حوزه کسب و کار و فعالیت های مهارتی به صورت آنلاین و حضوری جهت متقاضیان توانمندسازی کارآفرینی و اشتغال، بسترسازی و همکاری درارایه آموزش های مهارتی و کارآفرینی در راستای راه اندازی کسب و کارهای مهارتی نوآورانه پایدار بر پایه پتانسیل های منطقه ای استان های هدف در سطح کشور از محورهای و اهداف مشترک این تفاهم نامه است.


همچنین کمک به ارتقاء شاخص‌های کیفیت زندگی روستایی به‌واسطه ایجاد و ارتقاء شایستگی‌ها و مهارت‌های شغلی بر اساس نتایج نیازسنجی آموزشی و شغلی در روستاها و سنجش و ارزشیابی مهارت و صلاحیت حرفه ای متقاضیان گواهینامه های مهارت مشاغل حوزه کسب و کار و فعالیت های مهارتی بر اساس استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از دیگر اهداف تفاهم نامه مذکور است.


مدت ‌زمان تفاهم‌نامه از تاریخ  امضا و مبادله این تفاهم‌نامه چهار سال شمسی است و پس‌ازآن طبق توافق کتبی طرفین قابل‌بازنگری و تمدید است.


 


  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 87273
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب