شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1398/09/09 - 14:46
  • - تعداد بازدید: 3857
  • - تعداد بازدیدکننده: 131
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای خبر داد:

برگزاری اولین دوره مشترک با شرکت ملی گاز

اولین دوره مشترک مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای و شرکت ملی گاز برای گذراندن دوره آموزشی گروه های هدف برگزار شد.

 


اولین دوره مشترک مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای و شرکت ملی گاز برای گذراندن دوره آموزشی گروه های هدف برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای، مراسم  افتتاح اولین دوره مشترک شرکت ملی گاز ایران و مرکز تربیت مربی با حضور مسئولان شرکت ملی گاز استان البرز، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، رئیس مرکز تربیت مربی و مربیان منتخب رشته تأسیسات فنی و حرفه ای استان ها در سالن بصیرت مرکز تربیت مربی برگزار شد.


بنا براین گزارش، رضا باجولوند، رئیس مرکز تربیت مربی، با اشاره به اهمیت انعقاد تفاهم نامه و برگزاری دوره مشترک گفت: انعقاد تفاهم نامه با شرکت گاز، با درایت و رعایت استانداردهای بین المللی صورت پذیرفته و اصل هدفمندی و نیازسنجی آموزش مهارتی در آن به درستی دیده شده است.


رئیس مرکز  تربیت مربی، با اشاره به این مهم که اجرای هدفمند آموزش های مهارتی یکی از اهداف اصلی سازمان است، افزود: از مهم ترین اهداف آموزشی به ویژه آموزش های مهارتی در صنعت، بررسی محتوای آموزشی تدوین شده است تا بتوان پی برد تا چه میزان نیاز آموزشی بازار کار در آن دیده شده است و نشان دهنده اعتبار نیاز سنجی آموزشی است.


باجولوند، در ادامه به اقدامات و برنامه ریزی های بین دو دستگاه اشاره نمود و گفت: تعامل انجام شده منجر به تدوین استاندارد های تخصصی با مشارکت کارشناسان طرفین شد و مخاطبین و گروه های هدف جهت گذراندن دوره مشترک آموزشی، توسط شرکت ملی گاز شناسایی شده اند و طرح مذکور طبق برنامه ریزی وارد فاز اجرایی شده است.


رئیس مرکز تربیت مربی ادامه داد: با توجه به توانمندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این تفاهم نامه با کیفیت مدنظر طرفین اجرا می شود و امیدواریم سال آینده با شروع آموزش دوره ها شاهد اجرای قوی با کیفیت و موفق مربیان سازمان در تمام نقاط کشورمان باشیم.


بنا براین گزارش، تقی نژاد، مدیرکل شرکت گاز استان البرز نیز ضمن تشکر از برپایی این آیین و قدردانی از عوامل اجرایی دو طرف که در اجرای تفاهم نامه نقش به سزایی داشتند، در خصوص مراحل مختلف تفاهم نامه و نحوه همکاری طرفین، برنامه ریزی های صورت گرفته، مراحل تجهیز و آماده سازی کارگاه مشترک، آموزش جامعه هدف و ادامه همکاری فی مابین توضیحاتی ارائه نمود.


شایان ذکر است بعد از هماهنگی لازم با اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی گاز، مرکز تربیت مربی به همراه کارشناسان شرکت مذکور، اقدام به تهیه و تدوین سه بسته آموزشی در سه حوزه تاسیسات، برق و الکترونیک و  HSE در قالب 7 پودمان و مجموع 210 ساعت آموزش کرد.


همچنین برنامه ریزی آموزشی برای توانمندسازی مربیان، برای اجرای دوره آموزشی امدادگر گاز شهری و روستایی در مرکز جمعاً 235 نفرمی باشد. که در اجرای مرحله اول دوره توانمندسازی برای تعداد 40 نفر در رشته تاسیسات برنامه ریزی شده است.


از دیگر اقدامات صورت گرفته در این طرح می توان به: تأمین مدرس دوره توسط شرکت ملی گاز به تعداد 10 نفر، تجهیز بیش از 10 استان از طرف شرکت ملی گاز  بطور کامل و همچنین تعدادی هم در حال تجهیز، اجرای 2 دوره آموزش مجازی پداگوژی برای بیش از 500 نفر  شرکت کننده در دوره ثبت نامی در سامانه هوشمند مرکز اشاره نمود.


شروع دوره تخصصی آموزش مشترک برای اجرای پودمان ها در رشته تاسیسات با حضور 40 نفر از مربیان مجری طرح  از دوم آذر ماه جاری در مرکز فنی و حرفه ای تجهیز شده شهید خدایی استان البرز آغاز شده است.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 81949
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب