شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1399/02/27 - 15:18
  • - تعداد بازدید: 3122
  • - تعداد بازدیدکننده: 139
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور :

برای نخستین بار در کشور شورای صلاحیت حرفه ای و سنجش مهارت در استان مرکزی ایجاد می شود

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، در نشست با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: برای نخستین بار در کشور شورای صلاحیت حرفه ای و سنجش مهارت در استان مرکزی ایجاد می شود.



علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، در نشست با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: برای نخستین بار در کشور شورای صلاحیت حرفه ای و سنجش مهارت در استان مرکزی ایجاد می شود.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان، 27 اردیبهشت ماه در نشست مشترک با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی در اراک گفت: پنج هزار و ۴۰۰ حرفه و رشته در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد که با توجه به تدابیر لازم به هفت هزار و ۴۰۰ حرفه و استاندارد شغلی تا پایان سال جاری افزایش می یابد.


هاشمی بیان کرد: با توجه به اهمیت تربیت نیروی ماهر، انتظار از استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی فراتر از سایر استان‌ها است و با توجه به ظرفیت و جایگاه استان در حوزه خدمات، تولید، اشتغال و جریان سازی ملی باید این استان به صورت خاص مورد توجه قرار گیرد.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بسیاری از واحدهای صنعتی استان مرکزی و کشور دارای کارگاه های آموزشی هستند که ضروری است این صنایع مجوز لازم از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را اخذ کنند زیرا اعتبار مدارک این سازمان جهانی است.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان مرکزی هر پروانه ای که در راستای کارآفرینی صادر می کند، باید همراه با پیوست نیروی انسانی ماهر باشد.


 


مهاجرت غیرقانونی و کار با ذلت در خارج از کشور، حراج نیروی انسانی است


 


معاون وزیر کار عنوان کرد: ظرفیت نیروی توانمند باید به گونه‌ای باشد که  بتوان آن را به خارج از کشور صادر کرد و افزود: به عنوان نخستین استان، به استان مرکزی تفویض اختیار لازم داده می‌شود تا شورای صلاحیت حرفه‌ای و سنجش مهارت کار در آن شکل گیرد و افرادی که از نظر این شورا توانمندی حرفه‌ای داشته باشند، برای آنها گواهینامه فنی و حرفه‌ای صادر خواهد شد.


 


استان مرکزی پایتخت صنعت ایران


منوچهر توسطی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان به لحاظ صنعت از جایگاه بالایی برخوردار است و با وجود سه هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک، لقب پایتخت صنعت ایران را دارد.


توسطی افزود: افزایش توانمندی‌های نیروی کار در جامعه در گرو تعامل بیشتر بخش خصوصی و دولتی است و ظرفیت استادکاران و افراد صاحب تجربه در بخش آموزش و در بخش خصوصی بالا است.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی  بیان کرد: در دنیا برای جذب نیروی جدید در یک حرفه، تائیدیه‌های لازم از کارفرماهای قبلی اخذ می‌شود که در ایران نیز باید به این مهم توجه شود.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 83657
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب