شعار سال
چهارشنبه 14 شهریور 1403
  • 1401/03/10 - 13:00
  • - تعداد بازدید: 1010
  • - تعداد بازدیدکننده: 137
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت پذیرفت؛ رونمایی از دو سامانه جامع برنامه ریزی برته و مدیریت آزمونگران و اعطای مجوز مهارت آموزی در محیط واقعی کار

رونمایی از دو سامانه جامع برنامه ریزی برته و مدیریت آزمونگران و اعطای سه مجوز مهارت آموزی در محیط واقعی کار در همایش مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور غلامحسین حسینی نیا،ز معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای انجام شد.

 


رونمایی از دو سامانه جامع برنامه ریزی برته و مدیریت آزمونگران و اعطای سه مجوز مهارت آموزی در محیط واقعی کار در همایش مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور غلامحسین حسینی نیا،ز معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای انجام شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با اشاره به اینکه برنامه های گسترده این سازمان در ایجاد و پایداری اشتغال با تربیت نیروی کار ماهر و ورود آنها به بازار کار دارد، بیان داشت: دو سامانه جامع برنامه ریزی برته و مدیریت آزمونگران با هدف تسریع در سنجش مهارت نیروی کار راه اندازی شده است.


علی حسین شهریور، تصریح کرد:  سامانه مدیریت آزمونگران، به گونه ای طراحی شده است تا  بیش از 30 هزار نفر را به عنوان آزمونگر به صورت الکترونیک ثبت نام کرده و کلیه فرآیند تعیین صلاحیت حرفه ای آنها انجام پذیرد.


وی در ادامه گفت: پس از فرآیند ثبت نام به صورت الکترونیک، بررسی مدارک و صدور کارت شناسایی هوشمند (ID card)  آزمون گری در چهار سطح برای متقاضیان صادر شده تا بتوانند در سراسر کشور  مهارت و صلاحیت حرفه ای  متقاضیان ورود به بازار کار را مورد سنجش قرار دهند. 


معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت، افزود: سامانه جامع برنامه ریزی برته نیز در همه لایه ها  از استراتژیک  تا اهداف کلان، خط مشی و همچنین برنامه اجرایی و فعالیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در همه سطوح  سازمانی از مراکز آموزشی تا ستاد در این سامانه بارگذاری می شود و عملکرد همه حوزه مرتبط با آموزش فنی و حرفه ای  در قالب این سامانه هر ماهه رصد و ارزیابی شده و گزارش آن به صورت شفاف ارائه می شود. 


وی با اشاره به روند الکترونیکی خدمات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تصریح کرد: صلاحیت افراد نیز در بازه زمانی  7 روز کاری، قطعاً  موجب تسریع سنجش مهارت افرادی خواهد شد  که متقاضی ورود به بازار کار، کسب گواهینامه مهارتی و طی کردن فرآیند آزمون کتبی و عملی هستند.


* آموزش در محیط واقعی کار مأموریت مهم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور 


معاون آموزش سازمان آموزش و فنی و حرفه ای کشور، نیز در ادامه دو  مأموریت  اصلی و اساسی این مجموعه را ایجاد مهارت  برای افراد جویای شغل و ارتقای مهارت و  پایداری اشتغال برای شاغلین برشمرد.


محمدرضا شاه پسند، افزود:  بنگاه های صنعتی غالباً تمایل به جذب نیرو های دارای مهارت دارند و در حیطه سیاست های اشتغال و اقتصاد مقاومتی  این امکان در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار داده شده تا بتوانیم در محیط کار  واقعی با استفاده از ظرفیت های بنگاه های صنعتی و خدماتی به مهارت آموزی نیروی های فاقد مهارت و ارتقای مهارت شاغلین بپردازیم.


وی با بیان اینکه در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، افراد کمترین فاصله با نیاز بازار کار را دارند، اذعان داشت: این گروه از مخاطبین سازمان در زمان اشتغال، مهارت های مورد نیاز را کسب کرده و مورد سنجش صلاحیت حرفه ای قرار می گیرند.


 شاه پسند با اشاره به آمار  58 درصدی مهارت آموزان شاغل در این طرح، تأکید کرد: این آمار نشان دهنده موفقیت طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی است.  


بر اساس این گزارش ، در این همایش  مجوز مهارت آموزی در محیط واقعی کار توسط حسینی نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به شرکت گندم طلایی نوتریکا، شرکت مجموعه های پرسی صنایع خودرو(ایدکوپرس) و شرکت گیتی کالای ایرانیان(گیتی پسند) اعطا شد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 91365
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب