شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/04/24 - 15:36
  • - تعداد بازدید: 3001
  • - تعداد بازدیدکننده: 102
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

با تقویت مدیریت اقتصادی زنان معضل بیکاری و بهبود اقتصاد خانواده ‌ها حل می‌شود

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بازدید از آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای ترنج شهر سنندج،حل معضل بیکاری و بهبود اقتصاد خانواده ‌ها را در گرو تقویت مدیریت اقتصادی زنان دانست.

 


معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بازدید از آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای ترنج شهر سنندج،حل معضل بیکاری و بهبود اقتصاد خانواده ‌ها را در گرو تقویت مدیریت اقتصادی زنان دانست.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی  و حرفه ای کشور، به نقل ازاداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای ترنج شهرسنندج بازدید و از نحوه ارائه آموزش های مهارتی به زنان سرپرست خانوار و بافندگان و فعالان حوزه فرش شاغل در محله های حاجی آباد و غفور بازدید کرد.


بنا براین گزارش، ابتکار، در بازدید از طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان، از بخش‌های مختلف این آموزشگاه از جمله کارگاه خیاطی، کلاس قالیبافی و کارگاه فرش‌های حجمی، گفت: باید با هدف افزایش مهارت افزایی زنان و به ویژه زنان سرپرست خانوار، آموزش‌های مهارتی به آنان داده شود تا  پس از توانمند سازی وارد بازار کار شوند.


وی، با بیان اینکه برنامه‌ها و اقدامات خوبی در زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان کردستان انجام شده است، بیان داشت: هدف اصلی ما ایجاد اشتغال پایدار برای زنان سرپرست خانوار است تا شغلی پایدار و شرافتمندانه داشته باشند.


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ابراز امیدواری کرد با اقدامات انجام شده برای مهارت آموزی به این گروه، استان کردستان اولین استانی باشد که زن بی سرپرست فاقد شغل نداشته باشد.


این گزارش می افزاید:سید جمیل احمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز در این بازدید گفت: بر اساس معرفی مؤسسه کاردوک و نیازسنجی های انجام شده، ۱۷ حرفه از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان به ۳۶۲ نفر آموزش داده شد.


وی افزود: دوره‌های آموزشی برگزار شده شامل: فناوری اطلاعات، طراحی دوخت، گلسازی و گلیم‌بافی بوده و ارتباط زنان را با بازار کار بیشتر می‌کند.


دلکش شریعتی، مدیر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای ترنج، نیز گفت: آموزشگاه ترنج خردادماه سال ۷۶ تأسیس شده و ابتدا در رشته فرشبافی فعالیت می‌کرد که در ادامه تحت نظر سازمان فنی و حرفه‌ای، رشته‌های فناوری اطلاعات، طراحی دوخت، گلسازی و گلیم‌بافی به مجموعه رشته‌های آن اضافه شد.


وی، افزود: سالانه به طور متوسط حدود ۴۰۰ نفر در بیش از ۳۰ رشته و حرفه در این آموزشگاه آموزش‌های مهارتی لازم را می‌بینند و وارد بازار کار می‌شوند.


این گزارش می افزاید:  طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه‌های غیررسمی با رویکرد ایجاد و یا توسعه کسب و کارهای خرد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تیرماه سال جاری در این آموزشگاه اجرا می‌شود.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 81138
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب