شعار سال
یکشنبه 18 شهریور 1403
  • 1397/08/22 - 10:18
  • - تعداد بازدید: 2652
  • - تعداد بازدیدکننده: 150
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید بنیانگذار بنیاد خیریه شی وینگ چینگ کشور چین از کارگاه های مهارتی استان بوشهر

بنیانگذار بنیاد خیریه شی وینگ چینگ کشور چین و نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران از گارگاه های مهارت آموزی اتباع خارجه استان بوشهر بازدید کردند.

 


بنیانگذار بنیاد خیریه شی وینگ چینگ کشور چین و نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران از گارگاه های مهارت آموزی اتباع خارجه استان بوشهر بازدید کردند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، خانم ایرینا کوریناک، سرپرست کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران در این بازدید گفت: آموزش های فنی و حرفه‌ای عامل ایجاد معیشت پایدار برای پناهندگان و بازگشت داوطلبانه آنها به کشورشان می‌شود.


وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی برای پناهندگان تاثیرگذار است، افزود: این آموزش‌ها با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور  و استانداری ها انجام شده و این آموزش‌ها، راهی برای معیشت پایدار پناهندگان ساکن در ایران است.  


عبدالمجید دراهکی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر در این بازدید با بیان اینکه در سال جاری تاکنون 370 از اتباع خارجی آموزش های مهارتی را در استان فرا گرفته اند، گفت: طرح آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به مهاجران افغان برای توانمند سازی آنان با هدف بازگشت و کمک به بازسازی و پیشرفت کشورشان  از سال 2012 در استان بوشهر آغاز شده است.


وی با بیان اینکه دوره های آموزشی به صورت رایگان برگزار می شود، گفت: آموزش های مهارتی به اتباع خارجه درحرفه های آموزشی نظیر طراحی دوخت، نازک دوز زنانه و تعمیر کولرهای اسپلیت در 2 شهرستان دشتستان و بوشهر برگزار می شود.


دراهکی با بیان اینکه رشته های آموزشی متناسب با اشتغال و آینده شغلی افراد طراحی شده است افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مهارتی ویژه اتباع خارجی برای توانمندسازی و ایجاد زمینه اشتغال آنان در کشور متبوع خود نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه خدمات آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به اتباع خارجی در دستور کار اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان قرار دارد گفت: در راستای هماهنگی‌های انجام شده و با حمایت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در استان و بعضی مجموعه‌های حمایتی موضوع ارائه خدمات آموزش های فنی و حرفه‌ای به اتباع خارجی در دستور کار قرار گرفت که مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای  طی چند سال گذشته بسیار خوب عمل  کرده اند.


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 77118
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب