شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1398/10/01 - 10:33
  • - تعداد بازدید: 3282
  • - تعداد بازدیدکننده: 136
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اوّلین مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان شهرستان ملایر افتتاح شد

اولین مرکز «مهارت آموزی و مشاوره شغلی»دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با حضور جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

 


اولین مرکز "مهارت آموزی و مشاوره شغلی" دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی ، افتتاح شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان،  این مرکز با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، صدا و سیما، خبرنگاران، صنف آموزشگاه های آزاد شهرستان ملایر و همچنین دو موسسه کاریابی، به منظور ایجاد مهارت و همچنین ارتقای مهارت در دانشجویان برای استعدادیابی و بارور سازی آن در راستای آموزش های اشتغال محور تأسیس شده است.


بنابراین گزارش، در این طرح دانشجویان در حین تحصیل می توانند از دوره های مهارتی مورد علاقه خود که مورد نیاز جامعه است استفاده کرده و پس از فراغت از تحصیل ضمن داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی، گواهینامه معتبر فنی و حرفه ای را دریافت و از مزایای آن برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی استفاده کنند.


این گزارش می افزاید: یکی از مزایای این طرح، این است که با توجه به مثلث به وجود آمده بین آموزش فنی و حرفه ای، دانشگاه و مؤسسات کاریابی، دانشجو هم زمان می تواند در ارتباط با مؤسسات کاریابی، از شرایط نیروی کار مورد نیاز جامعه مطلع شده و خود را با کسب آموزش های مهارتی آماده کند.


در این مراسم رضا زارعی، معاون آموزشی و پژوهشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، هدف اصلی افتتاح این مرکز را توانمندسازی دانشجویان با ظرفیت های موجود به ویژه در حرفه های اشتغالزا دانست و افزود: می توانیم  با کمک همه دستگاه های اجرایی یک انقلاب مهارت آموزی ایجاد کنیم و از ظرفیت همه دستگاه ها مثل اتحادیه ها، صنعت، دانشگاه ها، جهاد کشاورزی و اساتید نیز استفاده کنیم.


خدایاری رئیس دانشگاه آزاد واحد ملایر، بیان کرد: طبق مطالعات انجام شده و نیازی که در این حوزه احساس شده است، این مرکز با همکاری فنی و حرفه ای آمادگی ارائه آموزش های مهارتی را دارد.


وی تصریح کرد، با توجه به نظری بودن آموزش های دانشگاهی، دانشجویان باید بتوانند پس از فراگیری حداقل یک مهارت،  جذب بازار کار شوند.


خدایاری افزود، همه دانشجویان سطح شهرستان ملایر می توانند از این دوره ها استفاده کنند و فقط خاص دانشگاه آزاد نیست.


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 83074
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب