شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1398/08/13 - 14:20
  • - تعداد بازدید: 4350
  • - تعداد بازدیدکننده: 123
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اولین دوره آموزشی سیستم خانه‌های هوشمند در مرکز تربیت مربی برگزار شد

برای اولین ‌بار در کشور، اولین دوره آموزشی سیستم خانه‌های هوشمند بر اساس پروتکل KNX و با ساخت و بکارگیری استند های تخصصی در سطح مقدماتی در هفته آخر مهرماه 98 در دپارتمان برق مرکز تربیت مربی برگزار شد.

 


برای اولین ‌بار در کشور، اولین دوره آموزشی سیستم خانه‌های هوشمند بر اساس پروتکل KNX و با ساخت و بکارگیری استند های تخصصی در سطح مقدماتی در هفته آخر مهرماه 98 در دپارتمان برق مرکز تربیت مربی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،در هفته آخر مهرماه 98 برای اولین‌بار در کشور به کوشش شرکت اتوماسیون ساختمان آترینا و با همکاری سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور و این مرکز، اولین دوره آموزشی سیستم خانه‌های هوشمند بر اساس پروتکل KNX و با ساخت و بکارگیری استند های تخصصی در سطح مقدماتی در دپارتمان برق مرکز تربیت مربی برگزار شد.


ایرج نجاری، رییس گروه برق مرکز تربیت مربی،  با اعلام این خبر بیان کرد: طراحی و ساخت این استندهای تخصصی بیش از 6 ماه زمان برده و با کمک شرکت اتوماسیون ساختمان آترینا و به همت دپارتمان برق مرکز تربیت مربی کرج انجام گرفته است.


وی تصریح کرد؛ در این پروژه، مربی رضا رزوان مدال آور مسابقات ملی مهارت، به نمایندگی از شرکت آترینا در دپارتمان برق مرکز تربیت مربی مسئولیت ساخت، نصب تجهیزات، سیم کشی، تست و راه‌اندازی را بر عهده داشته است.


نیک نامی،  مدیرعامل شرکت اتوماسیون ساختمان آترینا،  در خصوص برگزاری این دوره بیان داشت: آموزش سیستم خانه‌های هوشمند در سطح مقدماتی و حرفه‌ای بین‌المللی و بر اساس پروتکل KNX، به سیستم‌ها و تابلوهای مجهز احتیاج دارد که هزینه زیادی را به واحدهای آموزشی تحمیل می‌کند. با توجه به لزوم برگزاری این دوره‌ها در مرکز تربیت مربی در سطوح مقدماتی، پیشرفته و کاربردی، تهیه و ساخت استندهای تخصصی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از این‌رو بخش تحقیق و توسعه شرکت اتوماسیون ساختمان آترینا در پروژه‌ای مبتکرانه برای اولین‌بار به شیوه جدید در دنیا، استندهای های تخصصی-آموزشی KNX را در 6 ماه به مرحله تست و بهره‌برداری کامل رساند.


مدیرعامل شرکت اتوماسیون ساختمان آترینا همچنین گفت: با ابتکار و مشارکت شرکت اتوماسیون ساختمان  آترینا و  مرکز تربیت مربی از این پس این دوره‌ها زیر نظر انجمن بین المللی KNX و با مجوز این سازمان و با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از تراز جهانی در این مرکز انجام خواهد شد.


وی افزود: برگزاری چنین دوره‌هایی به افزایش سریع اشتغال و مهارت آموزی در کشور و منطقه بر اساس استانداردهای بین‌المللی کمک زیادی خواهد کرد و در عین حال موجب توجه عمومی به صنعت خانه هوشمند در کشور خواهد شد. صنعتی که در جهان دارای ارزش بسیار بالایی است و جزو صنایع پیشرو به‌حساب می‌آید. همچنین با راه اندازی این دوره های تخصصی امکان صادرات خدمات مهندسی  و اعزام نیروی ماهر و متخصص نیز فراهم می شود.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 81832
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب