شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1399/07/01 - 13:43
  • - تعداد بازدید: 3425
  • - تعداد بازدیدکننده: 145
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با هدف تقویت نگرش کارآفرینانه و توانمندسازی دانش آموزان انجام شد؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین مرکز تربیت مربی و پژوهش ­های فنی و حرفه­ ای و دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

تفاهم نامه همکاری مشترک بین مرکز تربیت مربی و پژوهش­ های فنی و حرفه­ ای و دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف بهره گیری از ظرفیت های متقابل سازمانی و هم افزایی توانمندی ها و امکانات و در راستای توسعه و آموزش کارآفرینی منعقد شد.

 


تفاهم نامه همکاری مشترک بین مرکز تربیت مربی و پژوهش ­های فنی و حرفه­ ای و دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف بهره گیری از ظرفیت های متقابل سازمانی و هم افزایی توانمندی ها و امکانات و در راستای توسعه و آموزش کارآفرینی منعقد شد.


  به گزارش روابط عمومی روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به نقل از مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای، 31 شهریورماه 1399 تفاهم نامه همکاری مشترک بین مرکز تربیت مربی و پژوهش­ های فنی و حرفه­ا ی و دفتر  توسعه کارآفرینی وبهره وری نیروی کار به امضای رحیم سرهنگی، مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رضا باجولوند رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای رسید.


بنابراین گزارش، این تفاهم نامه به منظور بهره گیری از ظرفیت های متقابل سازمانی و هم افزایی توانمندی ها و امکانات و در راستای توسعه و آموزش کارآفرینی و اجرای طرح برگزاری «باشگاه کارآفرینان نوجوان» منعقد شده است.


این گزارش می افزاید: هدف از انعقاد این تفاهم نامه، تقویت نگرش کارآفرینانه و توانمندسازی دانش آموزان از طریق کشف و واکاوی خلاقیت خود به روش کوشش و خطا، افزایش خلاقیت و نوآوری، عزت نفس، میل به موفقیت، تغییر روش های تدریس متناسب، کوچینگ (مربیگری و رهیاری) با مبانی کارآفرینی برای نوجوانان، بهبود مهارت­های اساسی مانند پرسشگری، تفکر پیوندی، آزمایشگری، مشاهده گری، توانایی کار گروهی، حل مساله و شبکه­ سازی و آشنا نمودن اولیای دانش ­آموزان با مباحث کارآفرینی به منظور تربیت کودکان و نوجوانان در محیط خانواده برای افزایش توانایی­ های کارآفرینانه آنان است.


همچنین همکاری در برگزاری باشگاه کارآفرینان نوجوان ویژه دانش آموزان در رده سنی 15-12  و 18-15 سال به صورت مجزا (دختران و پسران)، تدوین چارچوب ها و شاخص های نظارت کیفی بر دوره های آموزش کارآفرینی با تاکید بر اثربخشی آموزش ها، تشکیل کارگروه مشترک به منظور استانداردسازی دوره مربی­گری کارآفرینی برای رهیارهای باشگاه از دیگر اهداف تفاهم نامه مذکور است.


همکاری درتهیه بسته‌های آموزشی تقویتی کوچینگ (مربیگری)کارآفرینی تحت عنوان والد – مربی برای اولیای دانش‌آموزان و شبکه سازی مؤثر بین مدرسان، مربیان، کارآفرینان موفق، شرکت کنندگان در دوره­ های آموزشی و مؤسسات مالی و استارتاپی از دیگرزمینه های مشترک این تفاهم نامه می باشد.


همچنین مقرر شد طرفين با معرفي نمايندگان خود، كارگروه مشترك دوجانبه ­اي تشكيل دهند تا در جلسات ادواري، شيوه ­هاي اجراي اين تفاهم ­نامه را تعيين کنند و پيگيري­ ها و هماهنگي­ هاي لازم را در راستاي اجراي مفاد تفاهم­نامه به عمل آورند.


كارگروه مذكور ضمن نظارت بر حسن اجراي اين تفاهم­نامه، هر شش ماه يك­بار، گزارشي از عملكرد را به اطلاع بالاترين مقامات دو دستگاه ارائه می کند.


شایان ذکر است، مدت این تفاهم نامه از زمان امضا ( سی و یکم شهریور ماه 1399) به مدت دو سال است.


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 84303
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب