شعار سال
شنبه 17 شهریور 1403
  • 1397/09/11 - 08:55
  • - تعداد بازدید: 2260
  • - تعداد بازدیدکننده: 81
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

افتتاح نخستین خانه مهارت شهرستان خانوک استان کرمان

نخستین خانه مهارت شهرستان خانوک استان کرمان افتتاح شد.

نخستین خانه مهارت شهرستان خانوک استان کرمان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان، محمدرضا جهانگیری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان در مراسم افتتاح خانه مهارت مذکور گفت: با توجه به بازدهی مناسب اشتغال خرد خانگی در مقایسه با مشاغل صنعتی بزرگ و نیاز به اشتغال زنان در کنار خانواده‌ها اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از دو سال گذشته در خصوص ایجاد مشاغل خانگی اقدام کرده است.


وی عنوان کرد: در این راستا مهارت‌آموزی و آموزش جوانان روستایی به‌ویژه زنان روستایی را جزء اهداف مهم سامانه آموزشی خود قرار داده و با برگزاری دوره‌های آموزشی و حضور نمایندگان و مربیان توانمند آموزش فنی و حرفه‌ای این آموزش‌ها رونق و نتایج قابل چشمگیری داشته است.


جهانگیری با بیان اینکه تنها با مهارت‌آموزی مشکل اشتغال حل نخواهد شد گفت: برای تکمیل نهایی این پروسه نیاز به همکاری سایر نهادها به ویژه دستگاه‌های متولی اشتغال و مردم آن منطقه است.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: در جامعه امروزی با توجه به گرایش زیاد جوانان به سمت آموزش عالی، فرهنگ کارآفرینی بسیار ضعیف بلکه همان شیوه کسب مهارت از اجداد و پدران نیز ازبین رفته و شاهد رشد بیکاری قابل ملاحظه‌ای به‌ویژه در مناطق روستایی و مهاجرت آنان به شهرها هستیم.


جهانگیری ضمن تقدیر از انجمن سمن غدیر به‌دلیل فعالیت بسیار مناسبی که در این منطقه به منظور ارتقاء سطح فرهنگ و کاهش آسیب‌ها و مشکلات مردم و فراهم‌سازی زمینه اشتغال مردم خانوک انجام می‌دهند، افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خانوک با عملکرد مناسب در بخش روستایی آمادگی لازم برای حمایت از مهارت‌آموزی جوانان این خطه را خواهد داشت.



 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 77434
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب