شعار سال
شنبه 17 شهریور 1403
  • 1397/10/19 - 12:19
  • - تعداد بازدید: 2268
  • - تعداد بازدیدکننده: 94
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان خبر داد:

اشتغال 62درصد از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان در جلسه شورای مهارت این استان از اشتغال62 درصد از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه ای این استان خبر داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان در جلسه شورای مهارت این استان از اشتغال62 درصد از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه ای  این استان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، وهب مختاران، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای این استان در نشست اعضای شورای مهارت استان گفت: این اداره کل دارای یک واحد به نام مشاوره رهگیری و اشتغال، برای پیگیری وضعیت مهارت آموزان در مراکز است.
وی اضافه کرد: این واحد ابتدا به متقاضیان شرکت در دوره های آموزشی مشاوره داده و بسته های آموزشی متنوع در اختیار آنها قرار می دهد تا با آگاهی رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان ادامه داد: پس از نامنویسی در رشته مورد نظر و گذراندن دوره آموزشی و کسب مدرک، واحد رهگیری اشتغال وضعیت این کارآموز  را پس از دوران مهارت آموزی  بررسی می کند.
مختاران گفت: این واحد وضعیت شغلی 4 هزار و 215  کارآموز این مرکز را مورد بررسی قرار داد که مشخص شد 2 هزار و 200  نفر از آنها کارجوی واقعی هستند.
وی توضیح داد: برخی افراد شاغل بوده و تنها برای کسب مهارت در دوره های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه ای شرکت می کنند که کارجویان واقعی محسوب نمی شوند.
مختاران گفت: یک هزار و 406 نفر از 2 هزار و 200 کارجوی واقعی معادل 62 درصد مهارت آموختگان در بازار کار مشغول به فعالیت شدند.
مختاران تأکید کرد: مطالبه شغل بدون داشتن مهارت امری ناممکن است بنابراین ارتقا و تولید مهارت علاوه بر ظرفیت سازی و افزایش ثروت عمومی کاهش بیکاری را در پی دارد.
وی گفت: با توجه به اهمیت مهارت آموزی 24 هزار متقاضی در مراکز فنی و حرفه ای دولتی و 11 هزار و 414 نفر در 200 آموزشگاه آزاد دوره های آموزشی را گذراندند.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان با بیان اینکه این اداره کل 83 درصد تعهدات سالانه را تاکنون انجام داده است، اظهار داشت: دانش آموختگان در 600 حرفه آموزشی در بخش هایی همچون کشاورزی، صنعت و خدمات شرکت کرده و گواهینامه مهارت دریافت کردند.
مختاران افزود: چنانچه پرداخت تسهیلات اشتغال منوط به ارائه کارت مهارت فنی و حرفه ای از سوی متقاضی باشد به طور حتم انحراف در هزینه کرد تسهیلات کاهش می یابد.


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 78321
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب