شعار سال
شنبه 17 شهریور 1403
  • 1397/08/28 - 10:34
  • - تعداد بازدید: 2640
  • - تعداد بازدیدکننده: 55
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
مديركل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان خبر داد:

اشتغال بيش از2 هزار نفر از مهارت آموختگان استان در 6 ماهه اول سال جاري

مديركل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان از رهگيري اشتغال 2 هزار و 104 نفر از مهارت آموختگان این استان در 6 ماهه اول سال جاري در بخش دولتي خبر داد.


مديركل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان از رهگيري اشتغال 2 هزار و 104 نفر از مهارت آموختگان این استان در 6 ماهه اول سال جاري در بخش دولتي خبر داد.


به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان، آرش اخوان، مديركل  آموزش فنی و حرفه ای این استان در تشريح اين خبر گفت: بررسي اثربخشي آموزش هاي مهارتي به منظور بهبود منابع، جزء لاينفك فرآيند هر نظام آموزشي است.


اخوان گفت: به منظور انتقال تجارب موفق و افزايش انگيزه كارآموزان و مراجعان از طريق مشاهده مواردي عيني از اشتغال، اطلاعاتي از چگونگي كسب و كار و اشتغال آنان به صورت الكترونيكي بر روي وب سايت اين اداره كل قرار مي گيرد.


وی افزود: اطلاع از وضعیت اشتغال مهارت آموختگان و گردآوري اطلاعات مرتبط با آن، نقطه آغازي براي ايجاد يك تحول جديد و حركتي سازنده براي پياده سازي اقدامات اصلاحي به منظور توسعه و پيشبرد آموزش هاي فني و حرفه اي است.


اخوان ادامه داد: در اين راستا ارائه خدمات راهنمايي آموزشي و مشاوره شغلي قبل از مهارت آموزي اهميت مي يابد و با اجراي فرآيند رهگيري وضعيت اشتغال مهارت آموختگان، تناسب كمي و كيفي بين دوره هاي آموزشي با نياز اقشار جامعه و تقاضاي بازار كار ايجاد مي شود.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: با هدف فراهم سازي زمينه هاي اندازه گيري ميزان بهره وري دوره هاي آموزشي و بررسي تطبيقي كمي و كيفي دوره ها با نياز بازار كار از سال 1393 رهگيري وضعيت اشتغال مهارت آموختگان آموزشگاه هاي آزاد نيز در دستور كار اين استان قرار گرفته است.


وي افزود: در حال حاضر كارآموزان مراكز آموزش فني و حرفه اي پيش از حضور در دوره هاي مهارتي تخصصي از خدمات مشاوره آموزشي و شغلي بهره مند و يك سال پس از دريافت گواهينامه مهارتي توسط كارشناسان مشاوره و هدايت شغلي مراكز در خصوص وضعيت اشتغال مورد رهگيري قرار مي گيرند.


مديركل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان گفت: به منظور انتقال تجارب موفق و افزايش انگيزه كارآموزان و مراجعان از طريق مشاهده مواردي عيني از اشتغال، اطلاعاتي از چگونگي كسب و كار و اشتغال آنان به صورت الكترونيكي بر روي وب سايت اداره كل قرار مي گيرد.


اخوان افزود: در ششم مرداد ماه سال جاري به مناسبت روز كارآفريني و آموزش هاي فني و حرفه اي با هدف شناسايي و معرفي مهارت آموختگان كارآفرين به جامعه و استفاده از توانمندي آنان در جهت ارايه الگوهاي كارآفريني مهارت محور؛ ايجاد زمینه و تمهیدات اشتغال برای مهارت آموختگان آموزش فنی وحرفه ای، ارتقاء جايگاه مهارت آموختگان كارآفرين در جامعه؛ حمایت، تشویق و ايجاد انگيزه در مهارت آموختگان براي راه اندازی كسب و كار جديد؛ فراهم کردن بستر لازم برای شكوفايي استعدادها و ظرفيت‌هاي كارآفرينی و افزايش روحيه خودباوري در جوانان؛ هماهنگی و تبادل نظر با سایر نهادها و ارگان های ذیربط در سطح استان­ها و در سطح ملی به منظور شناسایی هر چه بهتر و بیشتر کارآفرینان و نیز استفاده از حمایت های سازمان های مذکور و تشکیل بانک اطلاعات مهارت آموختگان کارآفرین پس از بررسي وضعيت اشتغال مهارت آموختگان مراكز آموزش فني و حرفه اي و آموزشگاه هاي آزاد استان اصفهان، افرادي كه علاوه بر راه اندازي كسب و كار در زمينه مرتبط با عنوان گواهينامه اخذ شده حداقل يك نفر را به استخدام درآورده بودند شناسايي و به عنوان الگوهاي موفق كارآفريني مهارت محور معرفي شدند.


مديركل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان افزود: در 6 ماهه نخست سال جاري از تعداد 8 هزار و 338 كارآموز رهگيري شده، 2 هزار و 104 نفر شاغل شده اند كه اين آمار نشان دهنده اين است كه 25% مهارت آموختگان رهگيري شده در بخش دولتي به اشتغال رسيده اند.


  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 77187
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب