شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1398/09/16 - 09:15
  • - تعداد بازدید: 3071
  • - تعداد بازدیدکننده: 128
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
استاندار قزوین تأکید کرد:

استان قزوین باید پیشتاز در اعتمادبخشی به مردم و تحقق مهارت و فرهنگ مهارت آموزی باشد

استاندار قزوین، در دیدار با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای این استانب ر پیشتازی استان قزوین در اعتمادبخشی به مردم و تحقق مهارت و فرهنگ مهارت آموزی تأکید کرد.





 استاندار قزوین، در دیدار با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای این استانب ر پیشتازی استان قزوین در اعتمادبخشی به مردم و تحقق مهارت و فرهنگ مهارت آموزی تأکید کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین، هدایت الله جمالی پور،استاندار قزوین، در دیدار با حجت اله امینی،  مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان، گفت: برای ایجاد کسب و کار مورد نیاز بازار کارباید منطقه را با نگاه بومی و محلی، شناسایی کرد و بر اساس آن مهارت را آموزش داد.


جمالی پور، با اشاره به ارائه آموزش مهارت با کیفیت و متناسب با هرشغل، گفت: نقش آموزش‌های مهارتی در تحقق رونق تولید، کلیدی و محوری است و می‌توان با ارائه آموزش با کیفیت، زمینه تولید داخلی و اشتغال پایدار را فراهم کرد.


وی افزود: بخشی از توسعه در کشور بر اساس مهارت آموزی صورت می پذیرد و اعتماد بخشی به مردم برای تحقق توسعه لازم است و باید به مهارت آموزی در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات توجه بیشتری شود.
استاندار قزوین، بیان کرد: مهارت آموزی در کشور باید به عنوان سرمایه اجتماعی دیده شود و جایگزین مدرک گرایی شود.


وی افزود: برای تولید محصولاتی با کیفیت بالا باید افرادی وارد بازار کار شوند که مهارت لازم را در زمینه کسب و کار دارند. امروز یکی از دغدغه های مهم دولت ایجاد اشتغال پایدار است و برای رسیدن به این هدف مهم توسعه آموزش های فنی و حرفه ای راهکاری مناسب است.


جمالی پور،  با بیان اینکه نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در تربیت نیروی انسانی ماهر بسیار ارزنده است افزود: مهارت های فنی و حرفه ای واسطه جامعه و بازار کار است  بر این اساس آموزش ها باید مستمر و دائمی و با روشه ا و تکنولوژی های جامعه به روز شوند .


در این دیدار حجت اله امینی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین،  با اشاره به تأکید رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر استان قزوین به عنوان نماد ملی مهارت گفت : سند مهارت در این استان در مرحله تدوین است و این اداره کل آمادگی لازم جهت همکاری و آموزش با کلیه دستگاه های اجرایی را دارد .


امینی بیان کرد: بومی ساختن تولید و علم ، امکان به کارگیری نیروهای متخصص و دانش آموخته را در زمینه های مهارتی و فنی فراهم می سازد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 82981
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب