شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/03/04 - 11:38
  • - تعداد بازدید: 2617
  • - تعداد بازدیدکننده: 91
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در سال 1397 صورت گرفت:

ارائه آموزش های مهارتی به 156 پناهنده استان کرمان

156 پناهنده استان کرمان در سال 1397 آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.

156 پناهنده استان کرمان در سال 1397 آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل اموزش فنی و حرفه ای استان کرمان، محمدرضا جهانگیری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای این استان گفت: این افراد در 13 رشته شامل: کیف دوزی، طراحی روی چرم، خیاط لباس شب و عروس، طراح لباس، کارتوناژ، پرده دوز، مانتو دور، شلواردوز، نازکدوز و ضخیم دوز زنانه، حسابداری عمومی، نصاب کابینت های چوبی و لوله کش و نصاب وسایل بهداشتی درجه1 آموزش دیده اند.


وی گفت: آموزش های ارائه شده توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان به پناهندگان مبتنی بر تفاهم نامه سه جانبه این سازمان، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و دفتر امور اتباع خارجی وزارت کشور و براساس نیاز بازار کار و اشتغال افغانستان است تا این افراد بتوانند پس از بازگشت به کشورشان، جذب بازار کار شوند.
وی با بیان اینکه گواهینامه های دوره های آموزشی دارای اعتبار بین المللی است، خاطرنشان کرد: سامانه رهگیری و مشاوره شغلی نیز در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این استان راه اندازی شده که پناهندگان نیز می توانند از مزایای آن استفاده کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای در رشته های مختلف برای بانوان و مردان پناهنده به صورت مجزا ارائه می شود.


وی با اشاره به آموزش رشته های کاربردی به پناهندگان افزود: 70 درصد هنرآموزان پناهنده از بین بانوان و 30 درصد از بین آقایان هستند.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 80792
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب