شعار سال
شنبه 17 شهریور 1403
  • 1397/11/09 - 11:27
  • - تعداد بازدید: 2490
  • - تعداد بازدیدکننده: 87
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
استاندار تهران در جلسه کارگروه اشتغال استان تأکید کرد:

اجرای طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی به طور جدی پیگیری شود

استاندار تهران در جلسه کارگروه اشتغال این استان بر پیگری جدی اجرای طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی تأکید کرد و گفت: تهران باید پایلوت بعدی طرح تثبیت اشتغال در کشور باشد.

استاندار تهران در جلسه کارگروه اشتغال این استان بر پیگری جدی اجرای طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی تأکید کرد و گفت: تهران باید پایلوت بعدی طرح تثبیت اشتغال در کشور باشد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، محسنی بندپی، استاندار تهران در جلسه مذکور اعلام کرد: مهمترین و کلیدی‌ترین برنامه دولت تدبیر و امید، ایجاد اشتغال و تثبیت آن است.


وی با بیان اینکه عملکرد برخی دستگاه ها در بحث ایجاد اشتغال استان تهران بسیار ضعیف بوده است، گفت: دستگاه‌هایی که در مطالبه‌گری سهم ‌اشتغال استان با موانعی روبرو هستند به استانداری اعلام کنند.


در ادامه این نشست، معاون اداری و پشتیبانی آموزش فنی و حرفه ای استان تهران ارائه آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال پایدار را از اهداف آموزش فنی و حرفه ای عنوان کرد و افزود: شرایط اقلیمی و پتانسیل ها و توانایی های صنعتی و تولیدی هر منطقه در راستای توسعه فضای کسب و کار و اشتغال مولد و پایدار جوانان از مؤلفه های توسعه آموزش های مهارتی است.


محمود تقی پور با اشاره به تعداد 7 هزار و 425  نفر اشتغال ایجاد شده توسط آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، گفت: تعهد این مجموعه 6 هزار و 557 نفر بوده که با توجه به ثبت آمار اشتغال یافتگان در سامانه رصد اشتغال، 114 درصد از تعهدات اجرایی شده است. 


وی از اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار در راستای اجرایی نمودن بند 2 سیاست های کلی اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و بند 5 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، خبر داد و تصریح کرد: این طرح با رویکرد ایجاد بسترهای لازم «مهارت آموزی در محیط کار واقعی» برای اشتغال مولد و پایدار و همچنین استمرار و تثبیت اشتغال فرصت های موجود و مورد نیاز جامعه به ویژه در مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت بخش های غیر دولتی در توسعه آموزش های مهارتی و نیز برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط های کارگاهی و در راستای توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین شده است.


استاندار تهران در پایان نشست با اشاره به اینکه ۲۲هزار میلیارد تومان، اعتبارات سایر در اختیار وزارتخانه‌ها قرار دارد، اذعان داشت: طرح‌هایی مانند کارورزی و مهارت‌آموزی باید مورد پیگیری جدی قرار بگیرند و تهران باید پایلوت بعدی طرح تثبیت اشتغال در کشور باشد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 78618
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب