شعار سال
یکشنبه 18 شهریور 1403
  • 1397/08/20 - 09:40
  • - تعداد بازدید: 2255
  • - تعداد بازدیدکننده: 68
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
فرماندار تنگستان:

آموزش های مهارتی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال مولد و پایدار دارد

فرماندار تنگستان در دیدار با رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان گفت: آموزش های مهارتی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال مولد و پایدار دارد.

فرماندار تنگستان در دیدار با رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان گفت: آموزش های مهارتی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال مولد و پایدار دارد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، احمد دشتی،  فرماندار شهرستان تنگستان در نشست با رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان با بیان این مطلب که حلقه مفقوده میان دانشگاه ها و صنعت کشور در دوره های آموزشی فنی حرفه ای نهفته است،گفت: دوره های آموزش فنی و حرفه ای بهترین شیوه مهارت آموزی کاربردی است و این امر در کشورهای صنعتی و توسعه یافته از اهمیت بالایی برخوردار است.


وی ضمن تقدیر از فعالیت ها و تلاش های مرکزآمورش فنی و حرفه ای بر نقش آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد زمینه های اشتغال مولد و پایدار تأکید کرد.


وی با اشاره به اینکه نقش آموزش های مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار انکار ناپذیر است و باید به این مهم توجه ویژه شود، افزود: امکانات مرکز آموزش فنی و حرفه ای تنگستان متناسب با نیازهای آموزشی جوانان منطقه و موقعیت این شهرستان باید ارتقا یابد.


دشتی گفت: نوآوری، خلاقیت، بهره مندی از دانش روز و ایجاد فضاهای جذاب برای مهارت آموزی امر بسیار مهم در راستای ایجاد فرصت های جدید برای کسب و کار است.


وی اضافه کرد: دلایل نبود رغبت در افراد جویای کار برای فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای باید بررسی شود و بستر لازم برای معرفی جایگاه و رشته های آموزشی فراهم شود.


علی دهقان، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای تنگستان نیز با تأکید بر توسعه کیفیت مدار آموزش های مهارتی، یکی از رویکردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را آموزش های بازار محور و نیاز سنجی حوزه روستایی دانست و خواستار تعامل هرچه بیشتر با سایر دستگاه ها اجرایی برای برگزاری این دوره ها شد.


وی گفت:‏‏ مجموعه آموزش فنی و حرفه ای متشکل از افراد ماهر و دارای مهارت بوده و هدف اصلی آنها توانمندسازی و گسترش فرهنگ مهارت آموزی است و اساسی‌ترین نقش را در مسیر تولید ملی و تحقق بهبود وضعیت معیشتی افراد جامعه ایفا می‌کنند.


دهقان در پایان خواستار حمایت ویژه دستگاه های اجرایی شهرستان به ویژه  فرمانداری از نهادینه کردن آموزش فنی و حرفه ای در این شهرستان شد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 77071
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب